26 november 2009

Sång till de som sjunker!




Vi hade en gång ett lag
med forwards som gjorde mål
men det var så länge sen,
sååå länge sen,

Svara mig nu,
var finns de nu,
de som skall skjuta,
puckarna i nät,

--

Vi hade en gång ett spel
med snabba pass till varann,
men det var så länge sen,
sååå länge sen,

Svara mig nu,
hur gör de nu,
när de skall passa,
puckar till varann,

---

Vi hade en gemensam plan,
att segra och ta poäng,
men det var så länge sen,
såå länge sen

Svara mig nu,
hur gör vi nu,
för att resa oss upp ur,
förnedringens sura stank,

---

Vi ville till toppen nå,
vi ville en framgång få,
men det känns så länge sen,
såå  länge sen,

Svara mig nu,
hur gör vi nu,
 för att rädda vår heder,
denna missade säsong!

(Melodi: Jag hade en gång en båt!)



3 kommentarer:

  1. Inte vidare sångvänligt mot slutet. ;)

    SvaraRadera
  2. Du får se det positiva i det hela!
    Ni går ju i alla fall till botten med det ni gör.

    SvaraRadera
  3. http://aikhockey.wordpress.com/

    Grattis, ni gjorde ju faktiskt ett mål... Tumme upp för Din blogg som ÄLSKAR istället för att hata.

    Välkommen in på min blogg !!!

    SvaraRadera