26 november 2009

Ja se så tokigt det blev!



Det hela minner mig lite om sagan med skräddaren. Den där Gubben kommer in och beställer en kostym.
- Goddag,  jag skulle vilja ha en kostym!
- Jaha, det går bra!
- När blir den klar?
- På måndag!

Gubben går därifrån, efter att lämnat ett rejält förskott, och återkommer nästa måndag.
- Goddag, jag skulle hämta min kostym!
- Jaha, men det blev ingen kostym!
- Nehej, vad blev det då?
- Det bidde en skjorta!
- En skjorta?
- Ja!
- Jaha, när är skjortan färdig då?
- På måndag!

Gubben gick därifrån och kom tillbaka efter en vecka.
- Goddag, jag skulle hämta min skjorta!
- Jaha, men det blev ingen skjorta!
- Nehej, vad blev det då då?
- Det blev en slips!
- Jaha, en slips! När är den klar då?
- På måndag!

Gubben gick nöjd(!) därifrån och kom tillbaka nästa måndag.
- Goddag, jag skulle hämta min slips!
- Jaha, men det blev ingen slips!
- Va, blev det ingen slips?
- Nej, det blev ingen slips!
- Vad blev det då då?
- Det blev en värdelös spelartrupp!

Om man byter ut skräddaren mot värvningsansvarige, gubben mot tränaren, kostymen mot spelartruppen, så får sagan en viss bärighet:)

- Snipp snapp snut - så var säsongen slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar