14 oktober 2010

Troja!


Wunderbara - uppblåsbara - Barbara!

Troja - Västerås 2 - 5

Ja, så härligt känns det när våra gulsvarta spelare gör sin plikt på bortaplan mot ett tänkt bottenlag. Robert Karl-Oskar Brobergs gamla slagdänga passar in som hand i handske. För så är det. Vi blåser upp förväntningarna inför varje säsong, varje match, och står allt som oftast med värsta pyspunkan efteråt. Men nu blåser vi in ny luft, inväntar de rätta vindarna, och lyfter igen. Härlisch!

I vanlig ordning är det oerhört svårt att bedöma lagets insats då man inte varit närvarande själv. Dock kan man otvivelaktligen glädjas åt att Fleury, Walters och K. Olsson har nätat. Det är väldans trevligt. Måltjuvars uppgift är ganska enahanda. De ska göra mål. Punkt slut och over and out! Jag var ju ute i ett tidigare inlägg och önskade mig att Jason Walters skulle göra lite fler poäng. Där fick man svar på tal direkt..

Att sedan Evan McGrath tycks komma igång allt mer känns också mycket bra.

Återstår nu att se om vi kan undvika en ny pyspunka på fredag. Jag rekommenderar därför alla: Medtag cykelpump!


Och så var det Robban..

2 kommentarer:

  1. Hej "Gurkolle"

    Jag läser din blogg regelbundet och det är här min första kommentar.
    Tycker din blogg är väldigt bra den är humoristisk men ett inslag av allvar emellanåt.

    Men framför allt så handlar den om ishockey och det lag jag älskar i med och motgång.
    Med andra ord en blogg att älska :-)

    Fortsätt på den inslagna vägen så får jag och flera med mig en underhållande läsning.
    //Christer

    SvaraRadera
  2. Christer: Alltid trevligt besökare som "tycker till". Det uppskattas. Och fortsätt att besöka mig :)

    SvaraRadera