22 augusti 2009

Idag var det förkylt!

Det såg hängigt ut idag!

Det blev som Bloggen befruktade innerst inne. En match som inte gäller något för endera laget riskerar att övergå till någon form av allmänhetens åkning! Så skedde tyvärr idag! In i det längsta hade man hoppats på att de gulsvarta skulle ta tillfället i akt att tillfoga gästande Rögle BK en liten näsbränna. Så blev icke! Idag var vi inte ens nära!

Trots en lovande start med mål omgående för gulsvart tog det aldrig riktigt fart. Rögle svarade med att utnyttja ett dåligt byte av våra backar och åkte solo mot "Tarras" och hängde in trissan.

Ett lika efter förstaperioden som hade mycket prägel av vänskapsmatch. Västerås lyckades dra på sig några utvisningar vilket gav Rögle ett visst spelövertag i perioden totalt!

- Den som vill läsa ett utförligt, och mycket välskrivet matchreferat, använder denna länk!

Bloggen nöjer sig denna gång att förtälja när vi slutligen tappade matchen totalt! Vår vän, och mästerkommentator(!), Leif Boork, pratar ofta om "momentum" i matcherna! Han jämför det hela som två krafter vilka kämpar om herraväldet där slutligen den ena parten får en fördel. Idag fick jag bevittna detta momentum:

- Det var ungefär i mitten av andra perioden som Rögle tog över - totalt! Vad var det som hände då då? Tja, en närkamp mellan vår utmärkte juniorback Christofer Udd och en Rögleanfallare. Som den junior han är kanske han "höll i" någon sekund för länge och drabbades av en holdingutvisning. Efter den utvisningen var vi ett slaget lag idag!


Rögle tackade för kakan och åt upp hela hallen - typ! Inom loppet av några minuter hade vi dragit på oss 1-2-3-4-5-6-7! utvisningar och Rögle prickade enkelt in 1-2, 1-3, 1-4 och 1- 5!

Finns det något att skylla på en dag som denna? Nä! Inte ett dugg! Rögle var bättre. Punkt! In i det längsta tänkte jag skylla på - öh - något, men, jag hittar inget!

Skott: 37-33 (9-15, 10-16, 18-2)
Utvisningar:
VIK: 9 x 2 min.
RBK: 6 x 2 min. 1 x 5 min & 1 x 20 min.
Domare: Mikael Holm
Publik: 743

Nu skall jag grunna lite på intrycken av våra matcher i denna Cup och försöka komma med en djupsinning(!) analys om varför allt hände - typ!





1 kommentar:

  1. "Det blev som Bloggen befruktade innerst inne."

    Det är just denna typ av inledande formuleringar som gör att jag tycker om att följa denna blogg. Tänk om fler hade förmåga, intelligens och finess nog att uppskatta sann humor när den bjuds dem, dessutom helt gratis!

    Jag lyfter på hatten och blottar min begynnande flint.

    SvaraRadera