29 augusti 2009

Den nakne bloggaren!

Så här kan det se ut innan man drar sig tillbaka en fredagskväll!


Denna blogg är registrerad på bloggportalen. Det innebär att när man så önskar kan man kontrollera huruvida bloggen, den egna, hävdar sig mot andra bloggar. Det man utgår ifrån, den enda parameter som mäts, är antalet unika besökare per dygn, vecka eller månad.

I Västerås finns det nu 675 bloggar registrerade via bloggportalen. Självklart finns det då en lista över de mest välbesökta bloggarna. Denna blogg har inte ambitionen att vara störst, vackrast, bäst, eller mest välbesökt. Däremot finns en nyfikenhet i ämnet - bloggande - rent allmänt! Vad är det som lockar till mest besök i bloggvärlden? Är det samma kriterier som är allom rådande i den övriga massmediala världen?

Och det är nu vi kommer in på detta med "nakenhet"! Jag tänker därmed på en TV-personlighet som heter James Oliver! Låter det bekant? Inte! Nehej! Men om jag säger "den nakne kocken" kanske det ringer en klocka! Ja, just det! Han är det! Den unge duktige, lätt läspande engelsmannen, som tillreder fabulösa maträtter på löpande band.

Bloggen, som själv är genuint intresserad av matlagning, har självklart följt denna matlagningsserie och kan intyga att inte vid ett enda tillfälle har James Oliver varit - naken! Däremot har väldigt många tittare "satt på apparaten” för att se om han är - naken! Nakenheten i detta fall kopplas ihop med kockens förmåga till "ren" och "genuin" matlagning där varje råvaras unika egenskaper tillvaratas! Tjossan! Kort sagt, det enda som är naket i programmet är - morötterna – typ!

Det var då det slog mig! Kanske är det lite ”naket” som fattas denna blogg. Är det månne den sista ingrediensen i bloggsoppan som saknas för att uppnå den optimala dragningskraften. Den magnet som slutligen lockar tusenden till just min verbala parkett?

Av den anledningen, men bara därför, har jag tagit ett enhälligt beslut, att under en försöksperiod, skriva alla inlägg i denna blogg spritt språngande naken! (Givetvis, som skydd för mina övriga familjemedlemmar, bakom stängda dörrar!)

GurkOlle – den nakne bloggaren! Stort!




Notisen 1:
Hyundai Cup: Bofors - Örebro 0-4, Bofors - Karlskrona 3 -3(Div 1), Bofors - Vita Hästen 2 - 5(Div 1). Dessutom har tydligen Boforsfansen utmärkt sig på olika sätt under turneringen! Skadegörelse och bomber! Ovanligt? Inte då! Någon mer än Boforsfans som tror på kvalserien till ES för detta lag? Inte?

Notisen 2:
- Har Örebro hittat vinnarspåret? Tre raka vinster mot Bofors, Vita Hästen och Karlskrona! Låt vara att de två sistnämnde lirar i Div 1. Det är alltid lika skönt med segrar! Fråga bara Bofors!



8 kommentarer:

  1. Aha, detta förklarar onekligen en del. Jag tyckte tatueringen såg manipulerad ut. Det var alltså DU som satt i båten!!!

    SvaraRadera
  2. - Det kanske var den "nakna" sanningen!

    SvaraRadera
  3. Öhk vann en cup med 3st div1 lag så vi ligger lågt men det är alltid skönt att vinna;)

    SvaraRadera
  4. - Det är alltid skönt att vinna! Oavsett om det är bra eller dåligt motstånd...

    SvaraRadera
  5. Det här måste vara ditt bästa och roligaste inlägg hittills! Jag sitter och fnissar för mig själv och funderar allvarligt på att följa ditt exempel. Boris goes naked, så att säga. I morgon reser jag ju till Norrtälje. Tror du det är läge för en borisk nakenchock då eller bör jag vänta till den allsvenska premiären?

    Fördelen med att vänta är ju att publiken och det mediala intresset är större, å andra sidan finns en viss risk att Blottar-Boris tvingas konkurrera om rubrikerna med allehanda andra svartgula premiärlejon.

    Nä, jag tror fan jag ska visa pitten för Dicken redan i morgon! Vad gör en inte för att bli lite känd?!

    SvaraRadera
  6. Käre Black Boris! Tack för dina värmande ord:) Dock avråder jag dig bestämt från att chocka ditt kära AIK på det sätt som du beskriver! Efternälet kan bli kostsamt! Med tanke på ditt lags något vacklande likviditet är det inte lämpligt att merparten av pengarna, som kommer in genom bolagsbildningen, åtgår till att anställa en lag-psykolog!

    SvaraRadera
  7. Fan också, du har rätt. Jag får väl nöja mig med att moona för leksingarna genom bilrutan då.

    SvaraRadera
  8. Jag kunde inte hålla mig ifrån att under etiketten "Klubben för inbördes beundran" författa ett litet inlägg till din ära. Hoppas du inte har något emot att det snart publiceras...

    SvaraRadera