6 oktober 2012

Vad säger han, Björklund?

Hittade en intervju med Henrik Björklund(Bofors) där han berättar lite om sin egen insats och om tankar inför matchen mot Västerås. Då hans vagga stått någonstans i urskogarna är det inte alltid så lätt att förstå vad han egentligen säger. Bloggen erbjuder därför, här och nu, en översättning som inte står Goggle translate efter. Håll till godo:



Henrik Björklund. Förra säsongen blev det 16 poäng på 50 matcher, denna säsong har du gjort 12 på åtta matcher. Kan du förklara succéstarten?
- Neeej, men, det har flöti på bra, det känns bra hela tiden,sen jag kom hit från, från i somras, liksom. Det är ett gott gäng å  jag mår bra att spela här, och kriga varje dag!
Vad han menar egentligen  är: 
- Jag har haft ett jävla flyt och är inte alls så här bra!

Hur mycket betyder dina kedjdekompisar, Ken Olimb, till att börja med?
- Kenta är ju riktigt duktigt på det mesta, en allround, en allround center som är bra med pucken å starkt defensivt å tycker vi passer bra ihop.
Vad han menar egentligen  är: 
Jag hade troligtvis lyckats bättre med en annan spelare vid min sida!


Kristoffer Näslund verker också passa bra med er, förklara varför?
- Ja, det är kul att få va med Näsa, han kommer dit och brinner för det varje dag, liksom,och inspirerar en otroligt mycket, liksom. Han har fått oss att snacka lite mer i femman å vi pratar hela tiden, om vad vi kan göra bättre, och så, å sedan är han ju otroligt skicklig också.
Vad han menar egentligen  är: 
Jag börjar bli hjärtligt trött på att snacka - hela tiden!


Vad tycker du då om 15 poäng på 8 matcher för lagets del?
- Neeej, jag tycker bortaspelet, som sagt var, har vart riktigt bra, öhh, även när vi förlorade borta mot Troja var det riktigt bra spel men vi gjorde färre mål, men, så har vi haft två fadäser hemma, liksom, Oskarshamn och Almtuna, så så vi måste göra bättre. Men i det stora hela har vi börjat helt ok.
Vad han menar egentligen  är: 
Det är bättre att göra fler mål och vinna för att slippa fadäser!


Hur känner du då inför matchen mot Västerås?
- Neeej, det ska bli kul att få spela hemma, å lördagsmatch, å Västerås är ett bra lag,å nu de har fått in, liksom, bra spelare, å så det ska bli, det ska bli riktigt kul.
Vad han menar egentligen  är: 
Jag har ingen aning om vilka som spelar i Västerås!



Orginalet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar