18 december 2009

AIK




Fröken i första klass berättade för klassen att hon är AIK-supporter. Hon bad de elever som också är AIK-supporters att räcka upp handen.

Barnen var inte riktigt säkra på vad en AIK-supporter var, men eftersom de ville vara som sin fröken så viftade snart barnen ivrigt med sina armar. Det vill säga, nästan alla barnen.

En flicka, Lisa, satt i sin bänk och rörde inte en min. Lärarinnan frågade varför hon valde att skilja sig från mängden.
- För att jag inte är en AIK-supporter, svarade Lisa.
- Vad är du då?, frågade fröken.

Flickan svarar med stolt röst:
- Jag är Djurgårds-supporter så klart!

Lärarinnan blir förvånad och samtidigt lite irriterad. Hon frågar Lisa varför hon är ett Djurgårds-supporter.
- Tja, min mamma och pappa är Djurgårds-supporters, så jag är också Djurgårds-supporter.

Lärarinnan blev nu arg.
- Det är ingen orsak! säger hon med hög röst. Om vi säger att din mamma var en dåre, och din pappa också var en dåre. Vad skulle du då vara?

Lisa funderar en stund, ler och säger:
- Jaa, då skulle jag vara AIK-supporter!



1 kommentar:

  1. Detta bevisar ju att en djurgårds supporter, saknar all verklighetsförankring.
    Och att i ett pressat läge VIK er ner sig och med en APAs hjärnförmåga blir bortkollrad och förvirrad. Då griper hon det enda halmstrå hon hittar, och och i sitt förvirrade tillstånd försöker nå en högre status, och där med utger sig för att vara en AIK supporter.

    SvaraRadera