16 september 2013

Inför BIK Karlskoga #3

BIK-supporter vilar ut efter matchen..


Hade tänkt mig att presentera ännu en röst från Karlskoga innan kvällens match med det gick inte som det var tänkt. Så är livet. Outgrundligt. Men man får ta det onda med det goda. Efter regn kommer sol. Nya chanser, nya inlägg, nya vinklingar och vrår.

----

Insåg i morse, till min förfäran,  att jag blandat ihop och bort saker i min planeringskalender. Normalt gör jag mig alltid fri till matchdagar men denna gång blev det tvärstopp. Ett viktigt möte under kvällstid, föräldramöte, får gå före denna gång. Det blir till att skynda på mötet(på ett konstruktivt sätt) för att sedan ila hem lagom till andra perioden startar. Ibland är det bra att tillgång till Viasat Hockey!

-----


Vad kan man mer säga inför denna match? Inte mycket. Det mesta är redan nedskrivet, analyserat, och genompratat. Det kommer bli en tuff match, mycket tuff, mot ett äregirigt BIK Karlskoga vars största ambition är att nedlägga Gulsvart på rygg denna säsongsinledning. Nu när ÖHK inte längre finns i serien är vi sannolikt det lag som de suktar mest efter att få besegra. 

----

Lite roligt att Lenny, tränaren i BIK Karlskoga, hade synpunkter på vårt sätt att bygga vårt lag kring spelare från USA och Kanada. Nu ska man ta detta 'utspel' från Lenny med en nypa salt då journalister gärna lyfter ut saker och ting ur sitt sammanhang. Sannolikt är han bara lite avis på oss. Han hade nog mer än gärna fyllt på med en och annan spetsspelare från andra sidan Atlanten.

-----

Finns det då risk att denna drabbning urartar och blir en orgie i "fulspel"? Tror inte på det. Båda lagen vill nog helst spela med fullt manskap på isen i största möjliga mån. Min prognos är att det kommer bli en tuff, frän, match men samtidigt ärlig och rejäl. Det får räcka med Andreas Lindhs matchstraff och avstängning.

---

Så, låt matchen börja och må Gulsvart göra processen kort med gästande lag - BIK Karlskoga!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar