9 september 2013

Vem ska bort!


Ja just det! Kunde inte låta bli. Här ser vi fyra starka personligheter. Grodan Kermit, Musse Pigg, Kalle Anka och Janne Karlsson. Nu funderar Bloggen på vem som ska bort? Självklart vet jag svaret men det kanske finns någon annan som tror sig veta - också!

Några ledtrådar:
- Kermit är Grön
- Musse är Mus
- Kalle är Anka
- Janne är arg


Hjälpte det? Nehej, och det var liksom meningen. Det får ju inte vara för lätt. Detta är inte TV4!

Rätt svar publiceras vid annat tillfälle....

OBS: Denna bild har varit publicerad tidigare och därför kan svaret finnas i något av bloggens tidigare 1563 inlägg! Nu var jag nästan lite elak, eller hur?


4 kommentarer:

  1. Här ger jag själv ett exempel på svar:
    - Öh, Grodan ska bort!
    - Varför det?
    - Jo, Janne har små fötter, och Kalle har Gula fötter, och Musse har skor, men Grodans fötter är av tyg. Därför ska grodan bort!

    Den mest genialiska formuleringen vinner ett hederspris!

    SvaraRadera
  2. Peter ‏@le_bada 13m10 september 2013 kl. 00:01


    - Musse ska bort då de övriga får psykbryt så fort nått går fel...

    SvaraRadera
  3. Dennis ‏@Jolt92 31m10 september 2013 kl. 00:07


    - Janne Karlsson ska bort för han är Janne Karlsson.

    SvaraRadera
  4. Man skulle kunna vara tråkig & säga att Janne ska bort, för han är inte rolig för barn, bara för oss vuxna, eller att han är svensk, dom andra är amerikaner.

    Men jag säger något ännu tråkigare (för att jag är trött & vill sova)

    Kermit ska bort, varför, jo, en heter Janne, en heter Musse & en heter Kalle, alla slutar med namnet på bokstaven e.

    Nä, har en till, Kermit ska bort, han gillar inte gurkor (gurkor ser ut som hans bajskorvar)

    Nä, jag är inte ett dugg trött jag inte.

    Janne ska bort, den enda som spelat för VIK.

    God Natt!

    SvaraRadera