28 september 2013

Inför Karlskrona - Seriefinal

Idag intar Gulsvart fortet - och lägger KHK i ruiner..

Tänka sig att förra säsongens notoriska bottenlag KHK nu leder serien. Ska det vara så? Inte då. Alla lag från Blekinge klär bäst i sot och aska och en placering långt ned i tabellen. Långt söderut, om man så säger. För övrigt tänker jag på båtar. Båtar och militärer. Ty Karlskrona har anor långt tillbaka i tiden som en plats för båtar med både segel och kanoner och dunder och brak. Numera är det på is som Karlskrona härskar med dunder och brak. Förhoppningsvis slutar dagen med en rejäl kapsejsning för den forna örlogsstadens ishockeykrigare. Om inte annat ska Gulsvart göra allt för att Janne Karlssons matroser ska drabbas av en rejäl grundstötning.

Janne Karlsson, förresten. En gammal VIK-bekanting. Det är en jädra tur att Janne var aktiv den tid han var. I dagens hockey hade han fått det tufft. Väldigt tufft. Jannes specialitet var att linda sin klubba runt magen på närmaste motståndare. Hela tiden. Eller runt halsen. Sällan den klubban nuddade isen under en match. Och när han inte lindande in motståndarna i sin långa klubbas omfamning så roade han sig med att prata. Prata högt med allt och alla. Domare som funktionärer som motspelare. En egenskap som nu tagit honom långt inom tränaryrket. Gap och skrik - Jannes signum. Speciellt på presskonferenser. Den som tycker annat får självklart göra så men jag förbehåller mig rätten av tolkningsföreträde i ärendet...


För att få lite mer substans i detta inlägg presenterar jag nu person som jag sjanghajat. Han heter Mikael Pålsson och påstår sig vara supporter till Karlskrona HK. Bloggen ställde några frågor och här kommer dessa, inklusive svar, förstås!
----


Dina tankar om er säsongsstart?
- Den har givetvis överträffat alla förväntningar som jag hade på förhand. Att vi skulle toppa serien efter sex matcher känns lite overkligt. Alla experter vore nog mer nöjda om vi och Rögle hade bytt plats. Det har visserligen bara gått sex matcher men jag tycker Stefan och Janne redan har visat att de från dag ett jobbat med en tydlig tanke och lyckats att få hit spelare som passar in exakt i spelfilosofin.


Hur ser du på dagens match?
- Den klart tuffaste uppgiften hittills. Västerås är precis så bra som jag trodde på förhand och det blir intressant att se hur vår offensiv ska kunna bryta igenom er stabila defensiv. Blir kul att även följa målvaktsmatchen mellan Fransson och Galbraith, båda har inlett serien på ett strålande sätt. Men jag tror givetvis på seger, speciellt när vi enögda på läktaren ser till att ge våra spelare den där extra energin.


Hur långt kan ni nå denna säsong?
- Helt omöjligt att sia om då varje match nu är en ny test för att se hur bra vi är. Jag tippade oss som nia med chans på en sjundeplats om allt stämmer och det är där mina förväntningar fortfarande ligger.

// Micke @KHKHockey

Bloggen tackar för svaren och hoppas på en god och spännande kamp som vi vinner med minst fem,sex,sju måls marginal! 

Mot matchen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar