12 september 2013

Hets, hets, hets, och Ros och Thelander och Mårtensson.

En klassiker...


Det pirrar i Bloggens gubbfläsk. Snart är det dags. Det man gått och väntat på så länge. Premiären! Läser man runt lite på olika forum förstärks denna känsla. Känslor som legat och bubblat under ytan på supportrar runt om i vårt avlånga land börjar nu pysa ut och fram. Det kan till och med skönjas lite hat och hets på sina håll och kanter. Precis som det ska vara. Låt mig ge några exempel på detta från BIK Karlskogas forum på svenska fans. Temat är varför de hatar vissa lag:

"Västerås för att de ser oss BIKare som nått katten släpat in, samt att det nästan är ett derby"

"Västerås, Svenskfientlig klubb numera, storhetsvansinne så det skriker om det! Hatar GSU Sveriges största p12 klack. När de vinner över oss, så är det på bajsmål. Vårt närmaste derby, svårt och inte hata dem. Men hatar nog mer supportrarna än klubben. Niklas Johansson är Sveriges sämsta sportchef han måste bort ifrån Svensk hockey"

Visst är det vackert i all sin kranka armod. Skogsmulle-lyrik när den är som bäst. Jag unnar dem verkligen att få hata och hetsa mitt vackra och stolta VIK Västerås HK. Själv är jag inte riktigt med på tåget ännu. Har inte fått rätta känslan. Måste få lite mer bränsle. Det räcker inte med lite forum-hets för att väcka upp gubben längre. Det måste till något mer. Kanske att slagskott i pannan skulle väcka upp och locka fram aggressiviteten inom en. Vi får se, vi får se. I sinom tid kommer denna Blogg slå tillbaka, med full kraft, och utan hämningar mot alla glåpord och hån som riktas mot Gulsvart. Men tillsvidare slår jag mig ned under korkeken om inväntar bättre tider - för hets.

----

Mårtensson på TV
Någon mer än jag som tittade på Aftonbladets webbsändning under onsdagskvällen? Där satt i alla fall en panel bestående av några "experter" som skulle gå igenom lagen i hockeyallsvenskan. Ett rätt trivsamt program i det stora hela, men, panelens okunskap om lagen i allsvenskan var besvärande låg. Snudd på pinsamt hur Tomas Ros fungerade som ankare. Mindre påläst "programledare" har jag sällan skådat. Stundtals blev det nästan pinsamt. Men, bortsett från detta, var programmet rätt intressant och när dessutom vår egen Viktor Mårtensson satt med i panelen kunde man förlåta det mesta. Han skulle hjälpa till att prata om "slagskämpar" inom ishockeyn. Det gick - så där. Utan att vara det minsta elak vill jag påstå att den gode Viktor gör sig bättre i närkampsspelet ute på isen än i en expertpanel på Aftonbladet. Vill trots detta ge honom gott betyg för uppförande och - utseende.

----

Ett mycket roligt inslag i ovan nämnda sändning var ner de ringde upp och pratade med BIK Karlskogas hårdföre back Martin Thellander. Han fick berätta om lagets bötesregler. Riktigt roligt och underhållande. Man anar nu vad den där "boforsandan" kan innebära:)

---

Har nyss skickat iväg ett mail till Timråkollen inför vår match mot Timrå på fredag. Den som är nyfiken på vad jag skrev kan själv kolla in där. Många ord blev det..

-----


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar