6 mars 2012

Oskarshamn

Det är vårdag i dag!


Idag är det en bra dag. Idag är det vår dag. Idag är dagen vi kommer minnas som den stora vändpunkten. Det är nämligen denna dag, den 6 mars, som vi sätter punkt för Oskarshamns poängstölder i vår egen arena. Vi ska inte förringa Oskarshamns ambitioner. Inte heller deras kvaliteter. Vi kan även applådera dem för en bra säsong. En av de bästa de gjort på mycket länge. Men denna dag, som är idag, räcker inte det för att än en gång åka hem med lättvunna poäng.

För idag är det vår dag. Idag ska vi ta steget från att vara ett lag med talang till att bli ett lag med ambition och långsiktiga mål. Vår tidigare tendens att surra som en fluga för att sedan platt falla till marken är nu ett minne blott. Nu är det istället den gamla Höken som vaknat och breder ut sina vingar. Det borgar för en helt annan bärighet i våra högflygande planer att nå det hägrande slutmålet, kvalserien.

Denna dag, som är vår dag, som faktiskt även känns som en vårdag, kommer bringa oss glädje. Sanna mina ord.

Tecken som jag sett talar sitt tydliga språk. Ur sin Törnrosaliknande slummer har Mikael "Z" Zettergren äntligen vaknat och de som bidragit till detta är Jonte "jag slår av alla min klubbor" Berg och Marcus "jag vann guldgallret förre året" Ljungh. Där har vi nu, plötsligt, en konstellation som kan bidra till många sköna poäng. Deras insats senast mot Malmö lovade mer, mycket mer...

Den importerade, av sportchefen handplockade, USA-födde Italienske backen Matt "jag är så långsam" Demarchi visar upp en allt större pondus i sitt agerande. Ett mål och en vacker assist senast blev facit. Man tackar, bugar och bockar, och hoppas han har mer i påsen att visa upp...

Sedan har vi, självklart, L.Ö.K att förlita oss på. De kommer som vanligt yra runt i anfallszon och få stora starka Oskars-backar att framstå som uttjänta kylskåp i rörlighet. Gissar att det blir William "jag som vinner guldgallret i år" Karlsson som står på tur att hänga några kassar denna kväll...

Sist men inte minst - målvaktsfrågan. Är det inte läge nu att kasta in Lars "jag som var grym förra playoff" Johansson i buren nu? Minns ni att han hade över 96% i räddningar förra playoff med Mora! Helt galet! Ge honom chansen att visa samma spel med oss - för sjutton...

Vi vinner med minst tre mål denna dag, som är vår dag, den 6 mars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar