16 mars 2012

Broc Little

En stjärna tändes...

Där försvann ännu en artist, en stjärna, ut ur vårt gäng. Man börjar bli rätt van. Personligen unnar jag honom allt gott i sin framtida karriär och lägger inte ett ont ord som eftermäle. Han gjorde vår säsong. Så enkelt kan man uttrycka sig. Broc förgyllde min vardag från tidig höst till tidig vår. Han bar upp mitt lags färger på ett charmant sätt och bidrog till att laget, föreningen, många gånger hamnade i det mediala rampljuset. Det tackar jag innerligt för. 

Den som tillskriver Broc någon som helst del i det "osmakliga" hanterandet av ny klubb, nytt kontrakt, innan pågående säsong blev slutspelad har inte mycket vett i skallen. Då vet man inte allt för mycket om det spel som ständigt pågår i kulisserna. Det jag talar om är självklart spelarnas, och Brocs, agent. Varje spelare idag har som bekant en alldeles egen liten "konsult" vars enda uppgift är att säkerställa sin "klients" önskan. Det är denne agent som smider i lönndom. Det är denne agent som tar kontakt, eller kontaktas, och i samråd med sin klient försöker hitta bästa möjliga arbetssituation.

Detta spel i kulisserna är inget som spelarna kan påverka nämnvärt. Spelare idag är kringresande yrkesmän som under en relativt kort karriär försöker hitta en försörjning som i bästa fall innebär en slant att lägga undan till den dag skridskorna läggs på hyllan. 

Med andra ord har säkerligen Broc Littles nye arbetsgivare inte varit i kontakt med Broc själv. Han har kunnat koncentrera sig på sitt medan agenten gjort - sitt. Men självklart är Broc inte mer mänska än du och jag och kan ha blivit påverkad i sitt spel av alla tankar kring sin framtid.

I den perfekta världen fick ingen spela kontrakteras, ens tilltalas, innan en serie vore slutspelad. Denna önskan är nog utopisk. Tyvärr. Och egentligen. Hade det gjort någon skillnad?

Tack för allt, Broc, och lycka till i Gnaget!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar