31 december 2012

Ställningen

Hm...hur gick detta till?

Så här ser tabellen ut och inom parentes ser man mitt tips inför säsongen. Jag har både rätt och fel i mitt tippande, minst sagt! Dessutom är det bara halva säsongen så att det hinner rättas till eller bli än mer galet.

1.BIK Karlskoga(10)
- Går som galningar. Inhalerar säkert direkt ur dunk och sedan bara kööööör!
2.Leksand(2)
- Oavsett lag, tillstånd, väder så är Leksand alltid med här uppe. Imponerande!
3.Västerås(9)
- NHL-lockout! 
4.SSK(4)
- NHL-lockout och en jävla massa TUR!
5.Djurgården(3)
- NHL-lockout och en jävla massa OTUR!
6.Malmö(5)
- Inga pengar men ett riktigt bra lag. Linus Klasen till Luleå och MIF till KS?
7.Mora(8)
- NHL-lockout! 
8.Örebro(1)
- Stefan Gråhns! När man förstärker med en sådan spelare förstår man - ingenting!
9.Oskarshamn(12)
- Fredrik Söderström! Seriens mest verbale tränare. Evan McGrath. Men inte mer.
10.Troja(11)
- Det Rosslar i leden. Upp som en pannkaka och ned som en utbrunnen vante!
11.Almtuna(6)
- Tränaren med seriens läckraste namn. Silverplast! Suveränt..
12.Asplöven(14)
- Bättre än väntat. Men med vinter året om har de en viss fördel.
13.Tingsryd(13)
- Främlingslegionen och ont om pengar. Stoltserar dessutom med allsvenskans mest förvirrade ordförande.
14.Karlskrona(10)
- Kul förening som fått in Galne Janne Karlsson. Bytt spelare i rasande fart. 

Inte ens nära:
Tre lag har jag tippat helt på tok. BIK Karlskoga, Västerås och Örebro. Men egentligen är det inte mitt fel. Skyller istället på respektive lag som spelat annorlunda än jag förväntat mig. Därutöver har inte Almtuna och Karlskrona levt upp till mitt tips. Återigen, inte mitt fel.

Inom felmarginalen:
SSK, Malmö, Mora, Tingsryd, Leksand, Troja har däremot gjort som det var tänkt. Det tackar jag för. 

Ganska nära:
Asplöven aningen bättre, Oskarshamn aningen sämre, Djurgården också aningen sämre.

Vad ger jag mig själv då för betyg som Experttippare? Återigen, det är inte mitt fel att lag under eller överpresterar, men jag ger mig själv godkänt. Med råge och viss falsk blygsamhet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar