5 maj 2009

Regnet öser ned.....

(En mygga gör ingen sommar - och en droppe urholkar inte stenen!)
***
Bloggen svamlar:
Det är då rackarns vad regnet öser ned denna kulna majdag. Jag missunnar inte på något sätt all gröda som gror denna väta, men, i alla fall! Regnet symboliserar just nu den gråmulna trupp som vi har stående för fäfot. Skall denna trupp börja gro, från frö och planta till råg och ax, måste det till något mer. Det behövs något som göder och driver processen mot fulländning. En ingrediens i soppan som förvandlar den från ätlig till delikat. Från förhoppning till förtjusning. Från koja till slott!

Man när en naiv förhoppning om att allas vår Uber-Rohlin skall trolla fram spelare, med både knä och ur hatt, för att sedan, unisont med övriga i styrelsen, basunera ut att vi nu mot ES skall gå! Hej hå, hej hå!

- Men det enda vi får lyssna till just nu är - tystnad!

Jag vet det "bara" är den 5 maj! Jag vet det är långt kvar till serien startar! Jag vet det är dumt att kräva stordåd av en föreningen med knapp ekonomi. Ja, allt detta vet jag, men för den skull vill jag inte förnekas rätten att hoppas! Hoppas att det finns någon därute som vill komma till just oss.....
***


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar