14 maj 2009

Det blå skåpet!




Nu har man "skitit" i det blå skåpet - typ!

***

Att ge sig hän är skönt. Väldigt skönt! Att ta sig an ett rykte är också skönt, om än lite vanskligt!
Det visade sig nämligen att det rykte jag hört, och förstärkt, var osant, eller, i alla fall inte helt med sanningen överensstämmande! Men, allvarligt talat, vilket rykte är det! Ett rykte är ett rykte därför att det inte kan verifieras! Annars vore ryktet en sanning - typ! Nu undrar jag lite, i den kranka eftertankens blekhet, hur fel jag hade? Hur mycket substans fanns det i ryktet om Niklas Hävelids nära övergång till AIK? Tja, på en skala från ett till fem kanske mätaren stannat på - 3!


Det var med andra ord ganska sannolikt! Ni som är lite äldre och minns Tage Danielsson geniala utläggning om sannolikheten angående kärnkraftsolyckor (Harrisburg - USA) vet vad jag menar. Ni som är yngre får försöka förstå i alla fall!

Kan trösta mig med att den som tipsade mig i detta delikata ärende har rätt i två andra fall. Så. Två rätt av fem är helt ok - för att vara rykten. Och! Alla rykten gällde spelare till AIK!

Följande tips gick in (från den som skvallrade)
- Beck (idag)
- Liwing (igår)
- Ryno (Påstås klar)
- Öset (Påstås klar)
Och - jag har ingen aning om varför just denna blogg begåvats med dessa tips/skvaller! Den som anar konspirationer är ute i ogjort väder. Denna blogg är garanterat konspirationsfri! Den är båda avlusad och obuggad! Här råder fullkomlig åsiktsfrihet - bara jag får bestämma!

***

- För övrigt väntar jag fortfarande på att Mikael Fahlander (ÖIK) skall komma med något nytt utspel!

- Har Leksand värvat fler målvakter idag? Göran Högosta - någon?

- Kommer MIF verkligen spela i gröna dräkter denna säsong? Tuborg - vhergang!

- Kommer Bofors underbara supportrar smälla av knallskott i ABB Arena denna säsong också? Huka är gummor och gubbar!

- Björklöven ser inte bara vissna ut för dagen - de ser även rotlösa ut - och inga kulor i grenen - typ!



***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar