3 maj 2009

Ännu en dag - och våren den knoppas!


***
Skall faen skriva en hockeyblogg nu! Mitt i sommarens pirrande linda! Nu vill man ut på Inlines och njuta av dofter, syner och intryck. Låta sig hänföras över det faktum att vi åter står inför ett av naturens skiften. Nu byter vi garderob. Nu rensar vi ut instängdheten i våra dystra melankoliska nordiska själar och låter oss åter livas upp i takt med att blåsippor och allehanda lövverk knoppas och slår ut! Det blir lite lättare att leva - på något sätt! Lite balsam för en hockeynörd som helst tillbringar all sin tid instängd under tak lyssnade till ljudet av puckar som studsar mot plexiglas och sarg!

***

Bloggen kan nämligen nu avslöja sin passion för att rulla fram på hjul under sommaren. Nu äntligen är stadens alla cykelbanor rensade från sten och grus och erbjuder en unik möjlighet till en avspänd form av träning. Till denna säsong har det investerats i nya skydd och andra tillbehör som underlättar utövandet. Däribland ett finurligt bälte som rymmer vatten, mobiltelefon och lite annat av livets absoluta nödtorft! Nu kan man äntligen lämna träningslokalens instängdhet och slippa ljudet av allt stånkande och stönande av medmänniskor. De som på allehanda sätt försöker bringa ordning på sin kroppskonstitution och jagar återställandet av sitt bortflyende midjemått.

För så är det. Bloggen är lite av en träningsnarkoman som inte klarar sig länge utan en dos fysisk aktivitet. Så, istället för att sitta här och skriva massa trams skall jag nu ta mig en skön runda igen. Du som bor i staden, och lider av samma passion, får gärna möta upp varhelst det passar så kan vi tillsammans rulla runt och förbereda oss fysiskt och mentalt för den kommande säsongen!

***


Som sagt var! Kanske man inte har samma skills som damen i denna film, men något ditåt i alla fall - typ!



***

Uppdaterad: (14:07)

Hockey- VM!
Nu är man hemkommen, välbehållen, med rosor på kind och frid i sinnet! Det var en "niiice" runda som en tonåring skulle uttryckt det. Inser att det faktiskt skall spelas en "livsviktig" ishockeymatch understundom. För så brukar det rubriceras så fort våra Tre Kronor går på is. Inte en "viktig" match, nejdå, en LIVSVIKTIG! Man kan fundera hur de tänker? Jag personligen har svårt att inse matchens oerhörda dignitet! Det handlar trots allt om en B-nation vi skall möta! Inte Kandada, Tjeckien, Ryssland, utan - Schweiz! Hej och hå! Som jämförelse kan jag tycka att en seger mot Leksand i kommande allsvenskan kan kännas "livsviktig", men, det är en helt annan femma!`


Patrik Berglund
Nåvä! Till denna match vill jag se en hungrig Patrik Berglund komma ut på isen. Det skulle vara "niiiiice" som faen! Så man fick peka och stolt utbrista: - Han har spelat i VIK, han! Troligen blir det inte så, men, man kan få hoppas i alla fall - va!


Matchen slutar 7 - 1 till Tre Kronor!

***

Inför matchen kan vi alltid njuta av fantastiska bilder från detta Alpland!

***

Uppdaterad: (15:56)

Mikael Backlund!
Bloggen
måste bara få lyfta fram ännu en "gammal" Vik:are! Han må ha lämnat klubben under anmärkningsvärda former, men nu är det banne mig dags att lyfta fram honom igen. Vilken kille! Jag prata naturligtvis om Mikael Backlund! Alla ni som spydde ur er adjektiv om denne spelare när han lämnade oss - kanske dags för en förlikning nu! Han är trots allt en genuin VIK-produkt och det skall vi förbanne mig vara stolta över!


***

Uppdaterad:(18:33)

Sverige - Schweiz 4 - 1
Kan man säga att det var "en dag på jobbet" för Tre Kronor. Kommentatorerna försökte överträffa varandra i superlativ över Tre Kronors insats. Själv satt jag mest och gäspade(!) matchen igenom! Är man lite blassé. Saknar man något? Om detta var en spännande match - då har jag missat något. Tack för segern - Sverige - men inte var det mycket som imponerade på mig! Och den därna målvakten vi har. Släpper inte han väldigt mycket returer? Men det kanske är "jättebra" det också! Så fort han lyckades mota en puck tjöt bisittarna om " vilken räddning" han gjorde! Men, återigen, det kanske bara är jag som tycker att ett svenskt landslag skall vinna mot Schweiz alla dagar i veckan!

- Och Patrik Berglund ser fortfarande ut som om han lirat i allsvenskan!

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar