26 maj 2009

Mer Gurka!

Bloggen målar om!


Bloggen anpassar sig efter den verklighet den lever i! Kostymen är nu mer klädsam. Det blå har fått ge vika för det gröna! En sympatiyttring till den Gurkarme som numera huserar på Gurkburken! Bäva månde alla våra framtida motståndare.


Uppdaterad: Skall faen ha en blogg på bloggspot! OK! Missförstå mig rätt. Det är alldeles utomordentligt bra att man lätt, enkelt, och utan några som helst förkunskaper kan skaffa sig ett personligt forum på Internet. Ett alldeles eget litet "torg" där man otvunget och obehindrat kan framföra sina egna tankar och funderingar! Det är bra! Det är till och med mycket bra!

Men det finns ett men. För att detta skall fungera ställer det vissa krav på mig som användare. Mina möjligheter att påverka utformning eller layout, blir oerhört begränsad. Som bloggare är man hänvisad till en förutbestämd garderob av kostymer och endast dessa kan användas!

Då bloggen är en "gammal" webbdesigner som varit med sedan de första hemsidorna såg dagens första ljus känner man sig emellanåt fruktansvärt frustrerad. Bara att skriva dessa inlägg och hantera text+bild kan ibland ge gråa hår! Det är priset för att tjänsten är så tillgänglig och gratis!

Nu skall det inte ältas mer i detta ämne då det faktiskt finns många bra saker med bloggen som forum. Tills vidare uppväger de nackdelarna. Men. Det finns en person mycket nära denna blogg som funderar allvarligt på att göra en "riktig" sida av det hela! Men men. Tills vidare kör vi vidare på detta sätt.

Over and out....

****




4 kommentarer:

  1. Inte dumt! =)

    Men du borde fila lite på bilden. Ganska plottrig faktiskt.

    SvaraRadera
  2. - Vilken bild? Jahaja! Så kan det vara...

    SvaraRadera
  3. Ser att du hajade! =) Mycket snyggare nu Olle!
    Kul med en supporterblogg som inte gör det uppenbara att använda lagfärgerna.

    SvaraRadera
  4. - Tackar för feedbacken:) När man "gör" en blogg så är det som sagt ett litet "sökande" innan man hittar "hem"! Då jag skriver om Västerås och ishockey i ett "större perspektiv" har jag valt att inte "stänga in mig" i vad som traditionen bjuder!

    Tror nog alla som besöker denna blogg ganska snart inser vart jag har mina sympatier i alla fall:)

    SvaraRadera