8 mars 2014

Playoff - till kvalserien..

Länk till Swehockey

Det blir som vanligt spännande att följa ovanstående lags öden och äventyr. Jag håller en femma på att Karlskrona tar sig vidare,  trots dagens förlust mot Rögle. Anser helt enkelt att de har det bästa, och jämnaste, laget i denna kvartett. Frågan är bara om Janne Karlsson kan få tillbaka det driv laget visade upp under hela hösten nu när det verkligen gäller, eller, är spelarna redan nöjda med sin säsong? 

Länk till Swehockey

Jag har sett BIK Karlskoga spela mot Rögle och Mora och mitt intryck är att det tryck som brukar finnas när BIK:are är på isen är som bortblåst nu. Det raka, rejäla, snabba spel som skördade framgångar fram till jul är inte kvar. Inte ens målvakten, Justin Pogge, är den vägg som han var stundtals i seriespelet fram till årsskiftet. Ser väldigt "mänsklig" ut nu, kan man säga. Den ende som håller jämn hög nivå är Daniel Wessner som även idag lyckades dra på sig ett matchstraff...

Rögle ska inte gå vidare från denna playoff-serie. De har helt enkelt en alldeles för tunn spets i laget. En formation som lyckas skapa tryck framåt, i övrigt rätt blekt. Nä, Ängelholmarna får gärna komma sist i denna serie, om jag får bestämma. Tråkgäng..

Mora imponerade på mig idag med sin otroliga arbetsinsats. Mycket bra fart på fötterna och gav inte BIK Karlskoga utrymme att komma ifatt. Detta tack vare hårt arbete över hela isen, utan puck. Och så har du ju den lille, Jonas Westerling, som stundtals är alldeles briljant.


Min prognos blir att Mora och Karlskrona kommer göra upp om den fjärde platsen till Kvalserien. Särskilt intressant eftersom de möts i sista omgången. Raffinerat ska det va.


Uppdaterat: 
- Inte fan möts Mora och Karlskrona i sista omgången!

Så här ser sista omgången ut 

2014-03-15 16:00
BIK Karlskoga  -  Karlskrona HK

2014-03-15 16:00
Mora IK  -  Rögle BK

Men, raffinerat kan det bli, i alla fall!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar