2 mars 2014

Bloggen tippar SHL - tre matcher


Jaha, då var det dags igen då, att skämma ut sig. Epitetet Sveriges Sämste Tippare (SST) ljuder i mina öron. En och annan skribent på #Twitter har tagit sig ton och påpekat min fullkomliga inkontinens när det gäller att hitta vinnare i mina spel.

Men, nu är det som jag sagt tidigare. Det gäller att våga. Inte fjolla runt och leta "säkra" matcher. Hur kul är det på en skala från 1 - 312? 

Så här ser mitt spel ut för denna omgång av SHL( Sveriges Hockeys Liga)




Leksand tar sig an AIK och det vet vi hur det slutar. AIK har plötsligt hittat lite form medan Leksand inte ens kan beskrivas i någon form, för tillfället. Den enda form jag kan tänka mig är sållets form. Matchen har mycket större betydelse för AIK än för Masarna hur konstigt det än kan låta. LIF är jävligt nöjda med att vara kvar i SHL, de är mätta och belåtna, medan AIK bara måste fortsätta hitta en vinnande trend. Därför spikar jag AIK i denna match!

Skellefteå är klara seriesegrare och kommer chilla lite i matchen mot V Frölunda. Göteborgarna, å andra sidan, vill vinna och markera inför kommande slutspel. Därför en solklar 2:a!

Växjö för beskrivas som omgångens bank. Ruskigt stabila nu. Att de skulle tappa poäng mot virrgänget LHC känns inte troligt. Ettan säker som Amen i kyrkan!

Insats: 20:-
Möjlig vinst:  692.40:-
Kvar i kassan: 2.850.00:-
Senaste spel: förlust 60:-

- Av eventuell vinst går 50% oavkortat till inköp av glasögon som kommer delas ut till domare i den kommande kvalserien.

Så här gick det:


Som ni ser satte jag snyggt och stilrent vinnare i form av AIK och V Frölunda. Men då gjorde självklart Växjö säsongens bottennapp och torskade hemma mot Linköping! Skandal, ta mig fan...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar