25 februari 2011

Växjö - Västerås

I den prognos som jag skrev för någon vecka sedan(länk) spekulerade jag i vilken poängskörd våra Gulsvarta skulle kunna uppnå de sista omgångarna. I den prognosen kalkylerade jag med noll(0) poäng borta mot Växjö. Det känns bra nu så här inför match. Vi har redan samlat på oss så pass många poäng att en förlust inte betyder allt för mycket. Bra en sådan sak är ju smaskens för en luttrad supporter.

Så här har utfallet blivit på den prognos jag skrev söndagen den 13:e februari 2011

Västerås 
Återstående matcher:
Tingsryd (h)
Förväntat resultat: Seger 3p
Resultat: Förlust på straffar 1p
-2

Örebro (h) 3 
Förväntat resultat: Seger 3p
Resultat: Vinst  3p

Borås (b) 0 
Förväntat resultat:Förlust 0p
Resultat: Vinst 3p
+3

Troja/Ljungby (h) 3
Förväntat resultat: Seger 3p
Resultat: Vinst 3p

Växjö (b) 0
Förväntat resultat: Förlust 0p
Resultat:?
Mora (h) 3
Förväntat resultat: Seger 3p
Resultat:?

Oskarshamn (b) 3
Förväntat resultat: 3p
Resultat: 3p
Prognosen lovar femton (15) poäng på våra återstående matcher.

Vi tappade två poäng hemma mot Tingsryd men vann istället den luriga bortamatchen mot Borås. Tack vare det ligger Gulsvart nu på +1 i min prognos och kan därmed roffa åt sig sexton poäng istället för femton. Skulle vi dessutom korpa åt oss en poäng, eller två, i kvällens match så kan vi på allvar hota Leksand om den mer åtråvärda fjärdeplatsen! Det vore mumma.

För så kan det bli, mina damer och herrar, att om Gulsvart lyckas, mot alla odds, klättra upp på en fjärdeplats och därmed börjar playoffspelet med +4 i poängprotokollet - då kan vi plötsligt börja hoppas på en helt annan avslutning av årets säsong...

Plötsligt blev matchen ikväll väldigt spännande för denna blogg! Det vore fett bra om Växjö inte är riktigt på hugget, lite mätta, lite sega, lite nöjda, och inte orkar gå för fullt....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar