21 februari 2011

Borås, Borås, Borås...

Var ska detta sluta? Vårt Gulsvarta lag, fullpumpat med självförtroende(!) efter den makalösa segern mot ÖHK, är snart på väg att beträda nya spännande isar. Den Borriska isen. Borås är ett lag som blandar och ger med stort eftertryck. Lite som vårt eget lag. Kanoninsatser varvas med kalkonframträdanden. Det blir lite av en kamp mellan lagen om att inte bli kalkon denna gång - typ. Hellre kanon än kalkon för min del.

Vad ska vi då vara mest oroliga för inför kvällens match? Målvaktsspelet? Nä, där kan vi simma lugnt. Våra målvakter kommer inte falla igenom denna gång heller. Backarna då? Nä, de kan inte spela sämre än vad de redan gör - även om de spelar dåligt på ett bra sätt - om ni förstår hur jag menar. De håller en stabil nivå i match efter match. Ingen briljans - mest transpiration. Men det räcker bra.

Som vanligt kommer det hänga på vår förmåga att skapa chanser och givetvis förvalta dem på ett bra sätt. Om, jag säger om, vi äntligen får utdelning på vårt powerplay, då kan denna kväll bli en behaglig upplevelse för oss Gulsvarta supportrar.  Ty, det är där vi brister som mest för tillfället. Vi ger oss inte själva chansen till att ta tag i, avgöra, eller stänga matcher som står och väger. Hur många gånger vi slarvat bort chansen att vinna genom tämligen usel utdelning i powerplay har jag slutat att räkna.

Törs man hoppas på att Kalle Olsson fortsätter som sist. Att Tobias Forsberg får lite medlut. Att Dennis Rasmussen vågar ta avslut. Att Peter Öberg äntligen kommer upp till sin rätta nivå. Att Slovakerna fortsätter producera.

Det vore inte dumt heller om någon av våra backar kunde piska iväg några skott  mot mål från blå. Vi har inte varit direkt bortskämda med det denna säsong. För det mesta lyfter våra backar in lösa puckar vid sidan av mål! Det finns säker en tanke med det - som inte jag förstått!

Men strängt taget så tror jag på detta. Jag tror på seger. Ingen "walk in the park" men en stabil bortaseger. Så får det bli..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar