10 februari 2011

70081

Förkylt..



Så många besökare sedan starten. Vadå, då, kanske någon undrar? Vad är det med det? Tja, inte så mycket kanske om man jämför med annat har i världen men för mig, just idag, just i kväll, i denna stund, känns det bra. Och varför då då? Jo, ser ni. En annan har åkt på den värsta av de värstaste förkylningar och tycker hemskt mycket synd om sig själv. Just det. Bloggen är förkyld. Så förkyld att man inte trodde det fanns. Just nu sitter jag med min Laptop på behörigt avstånd från min droppande näsa. En näsa som är svullen, rödkantad och en aning ömmande. Detta ständiga droppande avbryts då och då av våldsamma nysattacker som får hundarna  i huset att gå i taket. De blir kort sagt oxtokiga på husse som lever om så och kommer rusande uppför, eller nedför trappor för att påtala sitt ogillande.  

Så är det. Man är inte mer än mänsklig, eller manlig, och tycker förbaskat synd om sig själv nu. Hustrun däremot tycker jag bara pjåkar mig. Lätt för henne att säga som inte har min näsa att brottas med! En jädra kran i vanliga fall men i nuläget en kran där alla fördämningar brustit.

Så därför tröstar jag mig med det lilla. 70081 besökare. Det är ungefär lika många som TV6 har på sina sportsändningar - typ!

Nehej, något hockeyrelaterat måste det bli som avslutning.

Hata Rögle!

Så!

Nu kan man lägga sig tillrätta i soffan igen och invänta våren....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar