20 februari 2011

Malmö tappade poäng.


 Ser tungt ut nu - trots dagens poäng mot Växjö


Det ser allt mer ut som om Mora, Almtuna och vi i Gulsvart kommer erövra de åtråvärda platserna 5 till 7. Efter dagens poängtapp borta mot Växjö ska det mycket till för att Malmö ska komma ikapp. Speciellt med tanke på nästa omgång som spelas:


Oskarshamn - Almtuna 11-02-21
Här har nog luften gått ur Lars Ivarsson´s mannar och de kommer sannolikt inte ha energin, eller viljan, att gå för seger. Almtuna brukar göra bra matcher mot IKO, både hemma och borta, och jag ser dem som klara favoriter till tre friska poäng.
Tips: 1 - 3

Mora - Bofors 11-02-21
Det här är en lurig match. Mora torskade senast borta mot Tingsryd med 0 - 5 och Bofors generade alla sin anhängare genom att tappa 4 - 0 till 4 - 8 mot Oskarshamn! Här är två lag som vill visa upp ett annat ansikte. Bofors vill nog avsluta snyggt och visa sitt rätta jag. Mora kommer  säkerligen känna lite knädarr efter genomklappningen mot Tingsryd. För Mora gäller det otroligt mycket. En förlust och deras "säkra" playoffplats kan vara i fara. Här tror jag ett revanschsuget, och avslappnat, Bofors kommer bjuda Mora på en riktigt tuff match. Trots detta inbillar jag mig att Mora drar det längsta stråt och kammar hem tre poäng.
Tips: 4 - 3


Borås - Västerås 11-02-21
Törs man tro på poäng här? Självklart! Det som talar till vår fördel är motivationen. Borås har hamnat i det förhatliga ingenmanslandet och ska bara spela av säsongen. Kommer de verkligen orka ge 100% för att erövra tre poäng som inte betyder något? Nyckeln till seger i denna match är att vi gör det livsviktiga första målet. Då kan jag tänka mig att Borås viker ned sig. Blir det omvänt, att Borås krutar in första struten, då kan det bli en mardrömsmatch för oss. Skräckscenariot är ett avspänt Borås som börjar leka ishockey och fullständigt spelar ut oss! Men det kan inte hända - eller?
Tips: 2 - 5


Rögle - Malmö 11-02-25
Skånederby. Heta känslor. Livsviktiga poäng för bägge lagen. Med tanke på Malmös spel i matcherna mot Växjö ska vi absolut inte räkna bort deras chanser i denna match. Kommer säkerligen bli knallhårt. Kan tänka mig att matchen går till övertid och straffar. Huvudsaken är att Malmö inte vinner.
Tips: 4 - 3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar