28 februari 2011

Prognosen

 
 
Haver man börjat så lär man sluta med - typ. Tänker på den prognos jag skrev för ett tag sedan. Om hur det skulle gå. Här kommer nu del tre(3).
 
 
Så här har utfallet blivit av den prognos jag skrev (söndagen den 13:e februari 2011)

Västerås 
Återstående matcher:
Tingsryd (h)
Förväntat resultat: Seger 3p
Resultat: Förlust på straffar 1p
-2

Örebro (h) 3 
Förväntat resultat: Seger 3p
Resultat: Vinst  3p

Borås (b) 0 
Förväntat resultat:Förlust 0p
Resultat: Vinst 3p
+3

Troja/Ljungby (h) 3
Förväntat resultat: Seger 3p
Resultat: Vinst 3p

Växjö (b) 0
Förväntat resultat: Förlust 0p
Resultat: Seger 3p
+3

Mora (h) 3
Förväntat resultat: Seger 3p
Resultat:?

Oskarshamn (b) 3
Förväntat resultat: 3p
Resultat: 3p
 
Prognosen lovar femton (15) poäng på våra återstående matcher.

Vi tappade 2 poäng hemma mot Tingsryd men har nu roffat åt oss sex(6) pluspoäng mot Borås och Växjö borta. Summan av kardemumman blir då att vi nu ligger +4 i förhållande till min prognos. Vi kan med andra ord kamma in nitton(19) poäng istället för beräknade femton(15). Gör vi det då har vi säkert roffat åt oss fjärdeplatsen i tabellen...



Sedan finns det de som påstår att bloggen börjar låta allt mer optimistisk i sina omskrivningar av laget och dess framtida möjligheter. Det ska tas med en stor nypa salt. Bloggen väljer även fortsättningsvis att vara ifrågasättande och klädsamt pessimistisk. Precis som det anstår en sann supporter(!). Den som följt mina inlägg under denna säsong vet vad som menas - kanske...

- Det är helt enkelt mycket trevligare att bli positivt överraskad - än omvänt!

Nu är det snart dags att mosa Mora.

För övrigt tror jag Leksand förlorar idag. Kan aldrig tänka mig att de bjuds på enkla poäng av Janne´s Lakejer idag. Det sög nog lite pung att förlora mot oss Gurkor senast. Här förväntar jag mig ett heltaggat Växjö som manglar LIF till platt och intet.

Vad Almtuna presterar, eller inte, är föga intressant. Troligen torskar de mot Tingsryd idag och får sitta med andan(och gråten) i halsen fram till sista omgången. Rätt åt dem kan jag tycka. Speciellt med tanke på att de spöat oss tre gånger av fyra denna säsong.

Vore festligt om Malmö vinner stort hemma idag. Öser in mål och sätter tryck på både AIS och Mora inför sista omgången. Tänk om vi kunde få MIF istället för AIS i förkvalet. Då skulle våra chanser till vidare avancemang öka i kvadrat.  Jag håller på MIF! Så får det bli. Och på Tingsryd!
- Heja MIF!
- Heja Tengsryd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar