3 januari 2011

Mot framtiden..

Det kan gå illa ikväll..jävligt illa..då mår jag illa.. 

Så vankas det åter match för vårt kära Gulsvart. Denna gång väntar Sundsvall borta. Sundsvall som genom åren blivit något av en spökmotståndare för oss. Tänk så många gånger man trott att "nu vinner vi för vi är ett mycket bättre lag" bara för att vakna upp vid slutsignalen och inse att "inte vann vi nu heller". Detta trots att vi på alla sätt är, eller har varit, ett bättre ishockeylag. Måste det verkligen vara på det sättet. Kan man inte försäkra sig mot sådant? Gäller inte "drulle försäkringen" mot Sundsvall? Bara undrar..

Hur kommer det då gå i kvällens match? Jag väljer att vara riktigt pessimistisk och tror det barkar fullständigt åt skogen. Det blir noll poäng och inte ett öre till. Våra spelare kommer troligen inte "ha den rätta inställningen" och Sundsvall kommer "vara hetare och vilja vinna mer" - typ! Det brukar ju heta så i eftersnacket när Gulsvart gått på pumpen. Illa, jag mår illa, som Magnus Uggla så riktigt påpekade...

Hur ska då Gulsvart lyckas vända på den dystra Sundsvallstrenden. Minns väl att vi började säsongen med förlust borta mot TAIF i andra omgången och följde upp med förlust i omgången efter mot just - Sundsvall. Då fick de vända matchen under slutperioden och dessutom hänga in vinstpucken när det bara var någon minut kvar av matchen. Vad var de han så nu igen - Uggla? 

Man vill inte gärna att samma svit ska upprepas med förluster mot de två bottenlagen. Usch!

Men som sagt. Jag har den negativa kepsen på nu. Jag tror det går åt helvetet. Så tror jag. Det blir säkert en trist historia där backarna kommer drälla med puck, forwards åka vilse i mittzon, alla avslut går utanför eller över och vår målvakt tappar in två lösa från blå....

Illa, jag mår Illa....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar