16 oktober 2015

Snart i en blogg nära er...

Jaha, då sitter jag här. Sitter och funderar igen. Anledningen är förstås att jag ska göra det utlovade. En bedömning av våra forwards prestationer så här långt i seriespelet. Känns som ett alldeles utmärkt tillfälle då laget nu har några extra dagar med träning innan match mot Vita Hästen i Norrköping. Jag kommer göra min bedömning utifrån samma kriterier som i tidigare inlägg om våra backar.  Med andra ord huruvida spelare levt upp till mina förväntningar.

Förutom detta har jag för avsikt att se över vilken poängproduktion respektive kedjeformation uppnått fram till idag. Då utgår jag naturligtvis från de formationer som nu är aktuella. Med tanke på att jag lyfte fram viss kritik mot två kedjeformationer i gårdagens inlägg kan det vara vara klädsamt att få lite mer fakta i målet. 

Bara en sådan sak som att Fredrik Johansson plockar en hel del assistpoäng(10) och därmed ligger på en delad andraplats i assistligan. Det är inte illa. Inte nog med det. Samme spelare leder den totala poängligan när det gäller spel i powerplay! Nio av totalt fjorton poäng just den spelformen. Med andra ord kan spelare som inte syns så mycket i sin formation ändå bidra med många nyttiga poäng totalt sett. Nu menar jag inte att Fredrik inte syns i sin formation men jag hoppas ni förstår mitt resonemang.

Men, snart kommer mera..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar