27 januari 2010

Tom Lawson

En Tom till tom bur! Nåja, tycker denna värvning är riktigt bra för Leksand. I tidigare inlägg om Leksands chanser till framgång i stundande kvalseriespel har jag pekat på risken med att "bara" ha en bra målvakt! Jocke Eriksson har varit ruskigt bra under en långa stunder denna säsong och inte hamnat i någon djupare svacka. Frågan jag ställde mig var dock om han skulle orka med alla grundseriematcher men ändå vara "pigg" när det verkligen gäller! Tänk, hemska tanke, om Jocke skadar sig lagom till kvalserien.... Med värvningen av denne kanadensiske målvakt tycker jag Leksand allt mer ser ut som en riktigt het aspirant till en ES-plats i vår!

****

På Gurkburken har Silly Season redan startat! Det är trevligt men själv vill jag nog vänta ännu några matcher innan jag börjar spekulera allt för mycket i en framtida spelartrupp. Först måste vi säkra fortsatt spel i hockeyallsvenskan - typ!

****
Under morgondagen går medlemmar i AIK till omröstning. För eller emot KHL. Vad jag förstår finns det fortfarande en viss förvirring i ämnet. Vad är det egentligen de skall rösta om/för! Enligt vissa vill man "bara" få medlemmarnas godkännande för att arbeta vidare för en anslutning till KHL för att senare i vår ta ett slutgiltigt beslut. Detta med tanke på vad som kan hända i en kvalserie. Det vore snopet för gnagarna om de röstar igenom en flytt till KHL och sedan kvalificerar sig till ES i vår! Det vore en soppa det..

****
För övrigt har hantverkarna äntligen lagt in nytt golv i lägenheten. Cirka två månader för sent men nu ligger det där. Skönt att se på och härligt att gå på..

***
Inte nog med det. Snart skall vår tik nedkomma med valpar. Se där en anledning att man inte kunde gå på matchen senast. Fick vackert sitta hemma och vakta en eventuell nedkomst av valpar. Barnmorska - typ!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar