25 september 2009

www.vik.se

Ibland behövs det tid att smälta förändringar....

Ofta pratar man om identitet eller profilering när man arbetar med färg och form, eller layout, som det så fint heter på utrikiska! Som anställd på ett företag kan man bära profilkläder vars syfte är att skapa samhörighet och tydlighet. Kunden vet vem han skall vända sig till och de anställda får en tydlig tillhörighet - en familj. I fallet med nya http://www.vik.se/ kanske supportrar upplever att den tydlighet som förut präglade siten ersatts av något - annat:

"Vi é VIK det GUL-SVARTA LAGET" ....

...känns just nu mer som:

"Vi é VIK det VIT-GUL-SVARTA(!) LAGET!"

Tydlighet mina vänner, tydlighet, är viktigt!

3 kommentarer:

  1. Har läst att du inte tycker om när det raderas och saxars på vissa forum. Tycker du inte själv att det är lite fel med dessa åsikter när du själv raderade för glatta livet när vi snackade Janne "banan" i Leksand. Alltid lättare att kasta sten i glashus innan man ser om sitt eget hus.Eller vad säger du som förespråkar det fria ordet

    SvaraRadera
  2. Med all respekt för att man skall värna det fria ordet. Mitt inlägg om Janne H hade ett visst syfte. När inläggen som skrevs förbisåg detta syfte kände jag mig nödgad att "städa" i kommentarerna.

    Smutskastning var inte min avsikt - på något sätt!

    SvaraRadera
  3. Smutskastning ? Är precis vad dom brukar säga innan det fria ordet raderas.Eller när männsikor får lida. Trodde nog att du skulle svara på annat sätt en denna monolog.Lycka till med din blogg och alla fria ord här samt åsikten om att du var nödgad att städa

    SvaraRadera