19 september 2009

Vad fel man kan ha!

Allsvensk hockey - någonstans i "jymden"!



Bofors ångar på och plockar fina poäng! (oväntat)
Mora ångar på och tar friska poäng! (lite oväntat)
Leksand ångar på och får enkla poäng! (väntat)


Trodde inte på Bofors, var tveksam över Mora medan Leksand gör ungefär som vanligt. Trodde dock Växjö skulle orka mer och Malmö är inte bättre än så här - troligen!

Bloggen sitter mest nu och surar över att TV-sändningarna flyttats från markbunden 4:a till rymdfarande Viasat. Vet ni, eller har ni den minsta aning, hur krångligt det är att införskaffa sig Viasat Hockey? Varför måste det alltid vara så att när man vill öka intresset för något så minskar tillgängligheten?
Förr kunde cirka 85% av Sveriges befolkning se ishockeyallsvenskan. Det är en bra exponeringsgrund - minst sagt. Nu har Hockeyallsvenskan sålt sig till Viasat för att marknadsföra sig mer. Tack vara detta avtal kan i dagsläget 10-15%(!) av Sveriges befolkning se produkten man marknadsför! Ärligt talat tycker jag det låter bakvänt...

För övrigt noterar Bloggen att AIK:s hjälte, förgrundsfigur, maskot, lagpappa, ryggrad etc. råkat i blåsväder. Fult rapp och hjärnsläpp i en och samma match! Inte illa av en så meriterad spelare. Naturligtvis är det Dick Tärnström jag åsyftar. Det som bloggen finner anmärkningsvärt är efterspelt och Malmös uttalande om " att det finns en hederskodex" att "inte anmäla varandra" för denna typ av förseelse? Det vore enligt mitt förmenande bättre om denna "hederkodex" inkluderade att "spelare inte försöker skada varandra"!




2 kommentarer:

  1. Viasatondemand.se

    SvaraRadera
  2. Tack för den länken, men, det jag ondgör mig över är svårigheten att få hem Allsvensk hockey till dumburken!

    Trots att jag sitter på ett Comhem-abbonemang som inkluderar Viasatkanaler är det inte det enklaste att få till Viasat Hockey...

    SvaraRadera