26 februari 2014

Mora och Herr Alcén på besök i ABB Arena...

Johan Alcén och Mora..


Att jag väljer att blanda in Johan Alcén, spelare i Mora, direkt i rubriken har sina randiga och rutiga skäl. För det första verkar det vara en reko karl, för det andra svara han på #twitter, och för det tredje är han inte rädd för Björnar! Dessutom är en en sådan där tuff, jobbig, spelartyp som alla vill ha i sitt lag. Ja, jag vet. Att framhålla andra spelare än sina egna är som att svära i kyrkan för somliga supportrar. Nu är jag dock inte "somlig" och tar mig därför friheter.
- Nog om Johan Alcén nu som säkert har något intressant att skriva på #twitter efter kvällens förlust!


Denna dag har varit minst sagt omtumlande. Tre nya spelare in på ett bräde. Två forwards och en back. Finns redovisat i ett tidigare inlägg under dagen. [här]


Att Johan Jonsson skulle ansluta hade jag på känn sidan tidigare och fick det bekräftat på ett litet oväntat sätt innan det blev officiellt. Tänker inte tala om hur jag fick vetskapen. Men röjer aldrig sina källor, serrö! Dessutom är jag sällan intresserad av att springa med nyheter, i onödan. Man är ingen MrMadhawk, precis.

En lite rolig anekdot angående Johan Jonsson:
- När Gulsvart senast mötte SSK i AXA Sport Center träffade jag Johan, som då var skadad, på pressläktaren(!). Vi han prata om både ditten och datten under matchens gång. Det visade sig att han hade sitt föräldrahem på nästan samma gata(!) som min bror nu bor på, i Skultuna. Snacka om sammanträffanden! Och nu spelar han i Västerås. Johan alltså, inte min bror! Om detta möte har jag skrivit [här]

- För några veckor sedan var Johan Jonsson inblandad i en incident som utmynnade i massor av skrik, gap, glåpord, ångest, och vrede hos supportrar både i Västerås och SSK. Och nu ska "Busen" och Johan dela omklädningsrum, i ABB Arena! Livet är underbart.... Om detta har jag skrivit [här] 

- Bloggen hälsar därmed Johan Jonsson varmt välkommen till Västerås och VIK Hockey!



Och ikväll är det match mot Mora! Nästan så man glömmer bort det, hela tiden. Trots allt är det en liten liten detalj som återstår innan vi kan andas ut. Vi måste ta oss till kvalserien!

Mora är ett mycket lurigt lag som spelar i röda tröjor. De spelar ofta med mycket fart och tycker om att göra mål i form av kontringar. Ungefär så vill jag beskriva Mora. Här gäller det att hålla emot i mittzon och inte bjuda på spelvändningar för då kan det vara RÖKT!

Vi bör även undvika att spela i numerärt underläge mot masarna då de är rätt finurliga i den spelformen. Mora blir ingen lätt uppgift. 

Kvällens matchtips: Västerås - Mora 6-2 (man måste våga tro)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar