2 november 2011

Inför Tingsryd..

Läge för en riktigt trevlig afton med ett avspänt hemmalag som går ut och dikterar villkoren från start till mål. Med all respekt för kvällens motståndare så ska vi inte förlora poäng i denna drabbning. Det finns en del spetskompetens i motståndarlaget som inte får förringas men vi är helt enkelt ett mer komplett lag. I vanlig ordning gäller det att fortsätta med samma frenetiska skridskoåkning som i alla tidigare matcher. Det man önskar sig att se i kvällens match är lite mer "pang på rödbetan", rakare spel mot mål, mer avslut och gå stenhårt på returer. Där har vi inte varit så framgångsrika tidigare hemmamatcher utan det har istället blivit lite väl mycket passningar i sidled - mitt i slottet!

Vi måste även få bättre utdelning på våra powerplay. Här gäller samma sak. Mer avslut. Gärna från backar. Det broderas väldigt snyggt med fina pass men mer än ofta blir det ett för mycket. Våga låta backar ta avslut så kommer utdelningen som ett brev på posten. Avslut oftare och hugg på returer.

Bloggen ser gärna att Mikael Zettergren äntligen får lite utdelning nu. Han sliter föredömligt i varje byte och ingen skugga må falla över hans inställning eller arbetsinsats. Däremot vill jag se ett går rakare spel mot mål för egna avslut eller för att stänka in en eller annan retur. Kan tänka mig att ett mål skulle betyda rätt mycket får honom.....

Trots att jag ibland är väldigt försiktig i mina profetior inför varje match är jag övertygad om att vi Gurkor får en riktigt trevlig kväll i ABB Arena..



1 kommentar: