20 november 2011

Dagens match..



Idag smäller det i Nobelhallen. Storlaget Leksand kommer på besök. Två lag med mycket bra form ska göra upp. Två lag som kämpar om en plats i kommande kvalserien. Att Bofors gått ruskigt mycket bättre än vad någon kunde tro innan serien startade är allom bekant. I dagsläget ser de inte ut att "kunna förlora". Å andra sidan kommer Leksand med en svit av stabila insatser bakom sig. Framför allt har deras defensiv visat sig vara grymt bra denna säsong.

Denna blogg aviserade tidigt under säsongen att det kan bli Leksands år i år. Anledningen till det är att det för första gången på ganska länge finns en mycket fin bredd och stabilitet i truppen. Man lever inte på att några få "stjärnspelare" ska leverera i match efter match. Istället har man, med Salo som sportchef, byggt ett lag som känns ramstarkt från topp till tå. Så jag vidhåller: - Leksand kan gå hela vägen denna säsong!

Angående Bofors ser jag gärna att de går in i väggen nu. Att de börjar förlora. Anledningen till det är att jag ser till våra egna intressen. Jag tror helt enkelt inte att vi någonsin kommer att ta oss förbi Leksand igen i årets serie. Däremot tror  jag att vi kan ge Bofors en match om tredjeplatsen. Detta i konkurrens med Malmö och kanske Mora.

Bofors har helt enkelt en mycket tunnare trupp än Leksand och det kommer ge utslag sett över hela säsongen.  Så med andra ord. Leksand kommer cementera sin andraplats i tabellen inom kort och sedan får Bofors, Västerås, Malmö och kanske Mora göra upp om den sista direktplatsen.

Se där hur resonabelt och klokt jag resonerar.::


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar