25 december 2014

Bloggen önskar spelare God Jul...#4



Som den gode kålsupare jag är med alla dennes brister så inser jag nu att minst en spelare saknades i mina julhälsningar. Och det är inte så konstigt, egentligen, då denne spelare spelar lite överallt och därmed är aningen svår att kategorisera. Mitt första inlägg, med julhälsningar, var riktade till nyförvärv, det andra till målvakter och backar, det tredje till forwards. Och det var där någonstans jag tappade bort en spelare.  Pinsamt? Icke, på en sekund, ty sådan är jag. Glömmer, missar, förtränger i samma andetag.

Men nu kommer en julhälsning till den spelare jag så försmädligt försummade inför julen.




God JUL - Markus Söderqvist
Du är den spelare som varit med om hela resan. Från den första matchen efter omstarten, Fagersta borta, fram till nu. En anmärkningsvärd resa, minst sagt. Under hemmamatchen mot Malmö hyllades du förtjänstfullt för att ha spelat 700 matcher i Gulsvart. Makalöst! Det som gör mig mest imponerad är att du tycks bli bättre för varje säsong, hur det nu är möjligt! Jag är väldigt glad över att du denna säsong äntligen(!) får visa upp dina offensiva kvaliteter...



...ha en fortsatt God Jul!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar