23 december 2014

Bloggen önskar spelare God Jul...#2

Grabbar med kulor i grenen...


En julhälsning till våra målvakter och backar..


God JUL - Jonas Fransson
Denna säsong är inte som den förra säsongen. Då studsade allt rätt, nu studsar en del in. Trots detta är jag övertygad om att du kommer vara den säkra sista utpost som kommer att behövas när seriespelet fortsätter efter jul. 

God JUL - Jonatan Bjurö
Jag visste inte säkert hur bra du var, egentligen, när du kom till oss. Att hamna bakom en tät Fransson och vakta båsdörr, såg jag som din främsta uppgift. Nu vet jag bättre. Du är tillräckligt bra för att vinna matcher. Om Fransson tvingas vakta båsdörren kommer jag simma lugnt.

God JUL - Nick Angell
Mina förväntningar på dig som offensivt vapen var höga och i mångt och mycket har du svarat upp mot dessa. Men kräsen som jag är förväntar jag mig mer. Jag är övertygad om att du har en nivå till att plocka fram. När du gör detta kommer du belönas med publikens jubel och supportrars oförställda kärlek.

God JUL - Johan Jonsson
Du kom till oss för att skapa stabilitet, trygghet, i de bakre linjerna. Du har med råge uppfyllt det förväntade. Alla lag behöver "grundbultar" som går ut varje match och gör jobbet. Utan knot, utan att få de stora rubrikerna. Utan dessa grundbultar byggs inga vinnande lag. 

God JUL - Hampus Larsson
Steget från att vara nära till att vara där, kan vara stort. Just nu känns det som om du är "där". Just nu spelar du på ett sådant sätt att din plats i truppen känns självklar. Små steg framåt i varje match kan bli till ett stort steg i karriären.  

God JUL - Per Helmersson
Något har hänt sedan säsongen startade! Vad, har jag ingen aning om. Kan det vara en burk "dunderhonung" som hittats i någon vrå. Plötsligt spelar du med just den självklara pondus som en defensiv backklippa ska göra. Det är så man osökt kommer att tänka på sagan om den fula ankungen....

God JUL - Simon Fredriksson
Elaka tungor hävdade att du var ung, tung och trög. Att du skulle bli ett kolossalt rundningsmärke i vår egen zon. Visst, till en början såg det lite vilset och kantigt ut. Jag tvivlade inte på din förmåga men blev aningen fundersam. Nu, med facit i hand, vet jag. Du har sakta men säkert bevisat att stor och tung kan vara både smidig, rörlig och snabb!

God JUL - Jonas Emmerdahl
Spelbegåvad, skridskostark, placeringssäker. Epitet som jag förknippar med dig. Men nu är det inte alltid så enkelt att dominera trots att man har alla de rätta egenskaperna. Men allt har sin tid. Ibland tar det emot, ibland studsar de med. I dig ser jag en back som kan gå långt, väldigt långt. Det är du själv som bestämmer...



.....pust...bara forwards kvar....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar