23 januari 2012

Örebro #1234

Bild från svenskafans.com
Det finns många sköna lirare hos kvällens motståndare Örebro. Jag har valt ut en av dessa. Marcus Weinstock. Detta av en speciell anledning. I en match säsongen 2006-2007 i Rocklundahallen spelade vi ut Växjö enligt konstens alla regler. Vi bodde i deras försvarszon långa stunder och satte dem under massiv press. När matchen summerades hade vi förlorat med 1-2 och den som utmärkte sig mest i den matchen, i Växjö, var just Marcus Weinstock. Han var fenomenal på att hålla i pucken och ta sig fram över isen och skapa lägen. Det var just Marcus som satte spiken i kistan genom att sätta 2-1 till Växjö i en snabb kontring. Då tyckte jag väldigt illa om honom. Han rånade oss på poängen - typ. 

- Om jag inte minns alldeles fel vann vi skotten med 57 - 16 eller liknande

Vad vill jag då berätta med detta inlägg? Vad är sensmoralen? Tja, inte vet jag. Men en sak är säker och det är att jag orkar nog inte med att Herr Weinstock gör samma sak igen. Rånar oss på poängen. För övrigt är jag rätt fascinerad av hans "fighting face"(se bild).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar