8 september 2010

Treenigheten


"Ibland är sanningen så uppenbar att den framstår som en lögn"


Något måste man säga och jag gör det nu: - Jag tror på Gulsvart!

"Tro avser inom en ideologi/religion en övertygelse att en viss lära ger svar på ett antal frågor, främst av existentialistisk (svårstavat) art"

Ja, just så är det!

Har man en övertygelse så ska man odla den. Har man fått positiva svar så ska man anamma dessa, ta de till sig, vårda dem, och glädjas.

Vad är det då som övertygar mig i denna min tro?

Svaret är inte alldeles givet, eller klockrent, men det är trots allt ett svar, mitt svar, och ingen annans.

Svaret är: Mats Waltin, Bert Robertsson och Kalle Olsson!

- För mig får dessa tre symbolisera Fadern, Sonen och Den Helige Ande.

Fadern, Mats Waltin, anses vara alltings ursprung.

Sonen, Bert Robertsson, är "född av Fadern före all tid"

Anden, Kalle Olsson, "utgår av Fadern" och "av Fadern och Sonen"

Dessa tre tycks ha ingått en symbios av - tilltro.

- För mig känns det som om denna Treenighet är nyckeln till gulsvarts framgångar denna säsong.

- En pigg Kalle Olsson kommer bli den bästa ”värvningen” denna säsong!
- En sprudlande Kalle Olsson, med massor av spelglädje, kommer äntligen få blomma ut.
- En målspottande Kalle Olsson kommer bli den spelare som plockar upp Stefan ”Loppan” Hellqvist fallna mantel.

- Kalle Olsson kan bli den som ger oss möjligheten att slåss om åtråvärda topplaceringarna i årets Allsvenska.

Herre Gud vad trevligt det vore…


2 kommentarer:

  1. Jag tror också på gulsvart. Och svartgult. Västerås ser ut som en kvalseriekandidat. Det finns det förstås dom som säger att Gnaget gör också men sånt snack ska man ta med en hink salt. För övrigt gillar jag att du nu, fullt ut så att säga, har släppt lös gurkollaren i dig. Härligt med lite grönsaker i sidvyn.

    Och du Olle; när kommer det där omtalade tipset igång egentligen?

    SvaraRadera
  2. Mycket välskriven text, ironi blandat med "religion", det är ett lyckat recept..hoppas du har rätt angående Kalle.

    SvaraRadera