28 september 2010

Golden Hill


Han gillade inte heller tryck- eller yttrandefrihet!

Så var det stängt, bommat, inkorkat, och låst! Tänkte hoppa in på Golden Hill och säga grattis till en del glada AIK:are efter deras vinst mot Djurgården, men, tji fick jag. Det är nämligen så att i det Demokratiska landet Sverige med både yttrande och tryckfrihet som en viktig del i våra grundlagar väljer Golden Hill att agera Diktatoriskt. GH stänger helt sonika sina dörrar för avvikande åsikter. Alla som inte "håller med oss" är "inte önskvärda" säger det mig. Eller så anser de sig vara lite förmer än oss alla andra. Vad vet jag?

Vad jag vet är att jag själv blir oerhört besviken över ett sådant handlande. Tycker det är pinsamt lågt och visar på en stor ringaktning mot oss andra som inte tillhör de närmast sörjande.

Det mest patetiska var nog ett inlägg från en skribent på Golden Hill denna kväll där han frågade sig varför inga motståndarsupportrar var inne på deras forum och häcklade just i kväll? Kan det bero på att Golden Hill  är stängt för alla som inte är medlemmar? Jag bara undrar...

Nåväl, får ta det här istället.

Grattis Inge Bärs, Black Boris, Gnagarlunga och andra anständiga AIK:supportrar till er första trepoängare i årets ES.



4 kommentarer:

  1. Tack GurkOlle!

    Och du vet vad jag brukar säga om Golden Hill; guldhyllan som inte sällan förvandlas till sandlådan. Ett par skribenter där inne förpestar hela forumet, drar ned allting till en infantil nivå och får sådana som mig att inte vilja befatta sig. Pinsamt är vad det är.

    "Saxen! Saxen! Ageeeeeeera!"

    SvaraRadera
  2. För mig räcker det att kolla in i Masugnen och läsa vad Ramizier + diverse Västeråsare spyr ur sig för att jag ska tycka att forum borde stängas för precis alla

    SvaraRadera
  3. Jag är väldigt emot att stänga forumet, men jag vet att jag frågade varför man gjort det, en gång förra säsongen, när vi spelat mot LIF tror jag att det var. Fick då veta att det inte fanns någon sax tillgänglig, kanske det var nått liknande i går.
    Lycka till mot LIF i kväll nu.

    SvaraRadera
  4. Nu kanske det lät som om jag bara var ute efter AIK:s forum. Självklart är det lika illa när andra lag stänger sina forum för andra lags supportrar. Dock har Golden Hill varit mest frekvent med att "stänga" för utomstående sedan jag började läsa på Svenska Fans för cirka tre år sedan.

    Sedan är det bara att hålla med om att det är skamligt så vissa supportrar bär sig åt när de besöker andras forum. Där tror jag dock det bästa motmedlet är att ha engagerade "saxar" som agerar snabbt, skoningslöst, och utan åtskillnad.

    SvaraRadera