22 september 2010

Ridå

Sundsvall - Västerås 3-2

Åhej åhå - vad fort det kan gå! Ena stunden var äran räddad, poängen bärgad, ordningen återställd. I nästa var det kaos och tandagnisslan. Kvar i mörkret sitter man och funderar. Funderar på livets allt. Men framför allt på gulsvart. Vad var det som hände - igen?

Nu vet jag, liksom många andra, att ett lag byggs inte på en dag, några få omgångar, eller ens på en halv säsong. Ett lag, och ett fungerande lagspel, växer fram sakta och försiktigt. Bit för bit läggs till ett komplicerat pussel som i slutänden kan bli bedövande vackert att betitta. Men ett pussel kräver rätt bitar. Vi har nog alla varit med om att mödosamt lägga bit efter bit för att i slutänden upptäcka att det fattas - en bit. Den avgörande biten som får motivet att träda fram i all sin fulländning.

Vi får se på dagens gulsvart som ett ännu icke färdiglagt pussel. Den sista, och avgörande, pusselbiten kanske inte ens finns i truppen ännu! Vad Mats och Robert nu behöver är ett mandat från oss supportrar att lägga färdig sitt pussel. Om det i slutänden likt förbaskat fattas den avgörande biten - ja då får sportchefen träda in på spelplanen. Trolla fram något ur värvningshatten.

För övrigt låter jag mig ogenerat imponeras av i tur och ordning Växjö, Örebro och Bofors. Starkt gjort av dem att vinna sina matcher idag. Växjö verkar ha pusslat färdigt, om man säger så, och kommer garanterat vara med i toppen av tabellen. Att Örebro ångar på kommer inte som någon överraskning för mig. De är bra - helt enkelt!

Men Sundsvall då? Jo, jag tror de kommer bli en slagpåse till slut. Det vidhåller jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar