27 september 2010

Tänkte faktiskt...



..skriva ett inlägg men kom av mig alldeles. Blev sittande som en zombie och stirrade in i skärmen, närmast apatisk, faktiskt. Försökte komma på något vettigt att skriva. Men, nej, tomt var det. Tomt på infallsvinklar och fyndiga formuleringar. Försökte mig på att fabulera lite kring MIF:s säsongstart men kände bara ett stort missmod. Varför gotta sig i andras olycka. En olycka som kan slå tillbaka mot oss själva inom några få omgångar. Bättre då att vänta med att peka finger tills vi själva befinner oss på säker mark. Men Bofors då. Bävergänget. Gick det inte att finna några cyniska kommentarer, nedlåtande formuleringar, kring deras lagbygge. Ett lag som just nu är lika uppblåsta som en bäversvans. Men, nehej, inte ens där kände jag inspirationen komma....

Gjorde därför lite planlösa sökningar på nätet för att finna ny energi. Läste att AIK riskerar att bli utslängda från sin träningsanläggning i Ritorp. Kommunen kräver AIK på tre miljoner, men, AIK kräver kommunen på nio miljoner? Ja, det låter ju - rimligt! Känns på något sätt som åtminstone en av parterna räknar - fel - typ! Eller kan bägge vara skyldiga? Är det inte lite "fem myror är fler än fyra elefanter" över denna ekvation...

Men som sagt. Det går trögt detta. Har ännu inte kommit igång med detta inlägg. Jämrans också. Men jag ger inte upp.

Örebro, kexen, har börjat serien oförskämt bra. Kan det bero på att jag i ett tidigt stadium såg dem som favoriter till en av direktplatserna till kvalserien? Läser spelarna mina tips? Är jag synsk? Har jag en morbror som bor i Örebro? På den sista frågeställningen svarar jag: Ja! Men det är inget som jag stoltserar med. Handlar mest om otur....

Men Leksand. Leksand brukar man alltid hitta på något nedlåtande att skriva om. Böndernas bönder i bondelandet Dalarna. Jag vet det finns personer som "hatar" detta lag. För mig är det obegripligt! Varför lägga så mycket energi på något man inte gillar. Negligera mera är min melodi. Att negligera är i det närmaste gratis. För övrigt har jag ingen morbror i Leksand. Det kallas tur....

Nehej, dags att ge upp. Det blev inget inlägg denna gång. Jo, kanske i alla fall. Äntligen dök där upp ett frö till en tanke som måste torgföras:

- Vår Viktor Mårtensson har blivit en riktig snackis runt om på Svenska Fans olika forum. Jag har redan deklarerat vad jag tycker om hans insats i matchen mot MIF. Kan dock konstatera att väldigt många har passat på att göra samma sak. Vad är det man säger: All PR är bra PR. Är det bra eller är det dåligt? Kommer Viktor nu att jagas av våra kommande motståndare och bli tvingad att leva upp till epitetet "slagskämpe"? Kan bli en tuff säsong för Viktor...


I vanligt ordning tar jag inget som helst ansvar för stavfel, grammatiska grodor, eller rena syftningsfel. De ingår så att säga i konceptet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar