1 oktober 2013

Lite efter matchen mot Karlskrona...




Var i kontakt med en väl insatt supporter till Karlskrona under gårdagskvällen. Det blev ett långt samtal där det mesta om ishockey dryftades. Alltid lika intressant att ventilera sina tankar och åsikter med en motståndarsupporter. Man kan kort och gott säga att han var väldigt väldigt nöjd med sitt lags inledning på serien. Trots detta vidhöll han att målsättningen denna säsong fortsatt är att undvika negativt kval. Karlskrona har de senaste nio åren avslutat varje säsong med någon form av kval. Det senaste ett negativt. Kan fresta på i längden även för den mest förhärdade supportern.


Jag skickade även  iväg några frågor till ovan nämnde supporter och fick följande svar:

Varför håller du på KHK?
- Född och uppvuxen i Karlskrona med familj som varit aktiva i hockeyn sedan Karlskrona IKs tid så valet föll sig ganska så naturligt.

Vad är du för typ av supporter?
- Jag skulle nog vilja kalla mig aktiv och försöker se så mycket jag bara kan. Tror att jag missade två matcher förra säsongen och som en del kanske känner till så bloggade jag på Karl XI förut innan jag hoppade över till KHKs kommunikationsteam där jag orerar i podcasten.


Vad säger du om årets inledning av seriespelet?
- Helt galet! Jag njuter fast med vetskapen att vi inte lär vara något topplag när vi summerar säsongen men man får vara glad för det lilla man får. Så länge vi undviker negativt kval är jag mer än nöjd faktiskt.

Förutom att ni bara vinner, något i spelet som överraskat positivt?
- Det måste vara det faktum hur man spelar. En rolig anfallsinriktad hockey där arbetsmoralen i laget än så länge är helt fantastisk att beskåda.

Någon enskild spelare som du tycker betytt väldigt mycket?
- Svårt att inte nämna Nick Angell men måste nog säga den egna produkten Simon Karlsson som växer för varje dag.

Hur upplevde du matchen mot Västerås?
- Det var en rolig hockeymatch som kunde slutat hur som helst. Nu fick vi in första pucken och jag antar att matchbilden kunde varit annorlunda om det varit Västerås som fått första målet.

Spelade Västerås som du förväntat dig eller?
- Ja det får jag nog säga. Västerås är ett tungt lag som kommer att gå långt och det är inte nu ni ska vara som bäst, er formtopp ska komma i slutet av säsongen och ni kommer garanterat att spela kval till SHL till våren.

Vad tycker du avgjorde matchen till er fördel?
- Vi fick in två puckar relativt snabbt och ni fick sedan jaga kvittering. Annars så tycker jag att det var en jämn match!

Vad har du nu för förväntningar på årets säsong?
- Slipper vi negativt kval är jag nöjd, allt annat är en bonus.
// Per Karlsson  @PerCarlss0n

- Bloggen tackar för svaren och hoppas självklart att KHK ska hamna i en djup formsvacka, snarast!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar