16 oktober 2013

Tipstävling #9


Det drar ihop sig..
Förra tipsomgången fick jag jackpott. Sex rätt av sex möjliga. Denna omgång blir det fem matcher som är lika omöjliga att förutspå som vanligt. Väljer dock att vara lite fräck i mina tips för att försöka bräcka småpojkarna på CENTRALEN. Gissar att de tog ut segern i denna tipstävling allt för tidigt. De kände kanske redan doften av det hägrande priset, en back pilsner, och tappade fokus. Intet mig emot...



Malmö –  Mora IK  2 Resultat: 4-2
- Jag vet att MIF varit äckligt bra på hemmaplan men väljer ändå att tro på Mora. Varför? Jo, utan att kolla statistik vill jag minnas att Mora brukar göra bra ifrån sig nere i Malmö. Jag litar helt enkelt på den känslan. Dessutom tyckte jag Mora var riktigt bra mot oss, trots att de förlorade.
Tips: 2
Rätt tips: 1

Troja – Timrå IK  1 Resultat: 4-3 (str)
- Troja är inte alls dåliga på hemmais. Timrå har blivit starkare för var omgång. Svårtippat men hemmaplansfördel får gälla här.
Tips: 1
Rätt tips: x

IKO  - AIS 1 Resultat: 2-3 (str)
- Oskarshamn är lite av ett mysterium. Vinner hemma och förlorar borta. Spelar aldrig riktigt bra. Skickar hem transatlanter. Har en målvakt som kan stänga igen. Möter ett Almtuna som MÅSTE börja ta poäng. Kommer IKO klara av att dyrka upp ett defensivt spelande AIS? Ja, jag tror det. Så det får bli en säker etta.
Tips: 1
Rätt tips: x

KHK – BIK 2 Resultat: 2-1(sud)
- Lite av en seriefinal. Dubbelt roligt ur den aspekten att KHK är ett lagbygge av förre sportchefen till BIK Karlskoga. Hans gamla lagbygge möter det nya, kan man säga. Och minsann, de spelar ungefär samma typ av ishockey. Mycket fart. Skillnaden är att BIK fortfarande är mer griniga. Något som aldrig går ur. Ni vet det där med ränderna i Tigern! Här tror jag BIK verkligen vill och kan vinna.
Tips: 2
Rätt tips: x

Västerås – Södertälje SK  1 Resultat: 2-4
- Enkel match, enkelt att tippa. En bergsäker etta. Hur ska SSK kunna vinna mot oss? Vi släpper inte in mål och SSK kan inte göra mål! 
Tips: 1
Rätt tips: 2


Ställningen så här långt:
GurkOlle: 3|1|0|3|4|0|3|6|0  Total: 20
VIK Fan central: 3|3|4|3|2|1|2|4|2   Totalt: 24

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar