5 december 2010

Västerås - Almtuna

Gränbyhallen..


Pust och stön!
Hur stor är sannolikheten att vi ska lyckas vinna i Grämelsebyhallen? Ett litet ruckel utslängt på den vindpinade Uppsalaslätten. En arena som är älskad av ingen. En osannolik "arena" som inte borde få vara med. Dock ryktas det att korven är god och att hamburgare säljes till drägliga priser. Men det lär vara det enda positiva med den hallen, ladan, lådan.

Ärligt talat skruvar jag mig redan i vånda inför detta dubbelmöte på mot Östra Aros. Risken är stor att allt blir som vanligt. En jämn, seg, tråkig, tempofattig match där lagen stångas, bökar, stökar och kämpar över isens alla kvadratcentimeter. En match där vi är med hela tiden men AIS vinner med uddamålet. Säkerligen kommer vi pricka både stolpar och ribba samt drabbas av domarens enögdhet. Ger mig fan på att Gulsvart kommer få motvind också.

Kort sagt, mina vänner, är jag rädd för att vi kommer kamma noll, nada, och återigen tvingas vända hem med den beska eftersmak som endast förluster mot "skräpgänget" Almtuna kan uppbringa.

Vad finns det då som talar för oss? Kan verkligen våra målvakter än en gång hålla stånd, hålla tätt, mota olle i grind, och ännu en gång bjuda laget en möjlighet att vara med i kampen om alla poäng? För så är det ju! Vi lever oerhört högt, och väl, på vår täta defensiv. Frågan är bara om vi ännu en gång kan lyckas vinna utan att producera fler än tre-fyra mål framåt? Jag är skeptiskt. Det kan inte hålla i längden att bara leva på en stark defensiv. Någon gång måste det lossna ordentligt i offensiven.

Kan det möjligen vara så att det kommer en islossning i målskyttet just mot AIS? Det vore en nåd att stilla be om.


3 kommentarer:

  1. Det blir sex pinnar..VIK har i år ett kämpa lag och har bra flyt just nu men det har även Almtuna. VIK är snäppet vassare just nu.

    SvaraRadera
  2. Nu är matchen spelad och tyvärr blev det så illa som du befarat. Skit också.

    SvaraRadera
  3. Gurk-Ali:
    - Jag blir nästan "rädd" när jag inser hur rätt jag fick i mina tankar inför denna match. Nästan så man kan tro att man är synsk!

    SvaraRadera