7 december 2010

Bloggen tjurar..

Men förbannade jävla skit..

Almtuna - Västerås 3-2
Nej, jag tänker inte vara diplomatisk och haspla ur mig en massa floskler om att "det var bara en match", "vi vinner nästa gång", "vi hade bara otur", "det är inte nu vi ska vara bra", "om inte domaren hade varit AIS:are", etc etc.

Istället skriver jag precis som jag känner just i detta nu. Detta SUGER! Detta suger FETT! Just nu känner jag mig lika upprymd som en bägare med ljummen fotsvett. Vilken förbannad nesa att åter förlora mot Östra Aros. Hallå! Vakna! Det var inte Färjestad, Leksand, Toronto, eller Ryska landslaget vi mötte. Det var bakgårdarnas samlade dussinlirarers föreningen, Almtuna, som fram till idag spelat som en påse pistagenötter! Ett lag lika fyllt med talang som en halv fingerborg, med en publik som ryms i en telefonkiosk, en ishall som kan liknas vid ett större garage, med en tränare som framstår så obegåvad att en trasmatta känns mer spirituell!

Sjävklart finns det de som pekar på att det viktiga är att vi tar oss till playoff! Men Hallå! Vad ska vi där att göra om vi inte får ordning på det som just nu brister? Självklart ska vi ta oss till playoff. Men vi ska göra det med ett spel som kan bära oss igenom detta playoff. Eller åtminstone ge oss chansen att vara med och vinna några matcher.

Vi ska inte gå till playoff med den infantila föreställningen att "bara vi kommer dit så kommer säkert spelet att lossna". Det är ett urbota dumt resonemang.

Grundserien är till för att hitta ett vägvinnande spel som ska bära frukt i playoff eller kvalserien.(Se Rögle, Örebro, Växjö)

Forfarande finns där saker vi gör förbannat bra, men, även saker där vi ser otroligt tafatta och bortkomna ut. När i hela fridens liljors sköna dalar ska vi får fart på offensiven? Vad är det som felar? Jag begriper sannerligen inte. Vi har de rätta spelarna och spelarna har de rätta förmågorna. Men likt förbannat klarar laget inte av att göra mål.

Att Damien Fleury gick mållös i en hel månad(!) understryker problemet.

****
Att Bobo Simonssen/son "går till attack" mot vår V.Mårtensson i denna match är bara  - pinsamt! Snälla "Bobo"! Sluta grina så fort det går emot. Du är snart i klass med "grin-janne" i Växjö!

****
Att vi skulle förlora hade jag på känn redan innan match. Men varför var jag tvungen att få rätt!

****
Måste vi verkligen åka tillbaka på onsdag! Sök dispens! Flytta matchen till omgång 23 säsongen 2012-13! Det borde inte vara någon omöjlighet med tanke på hur man lägger upp seriespelet. Om inte det går så lämna W.O. Spara krafterna till Mora hemma istället.

****
Ja, jag är riktigt sur, irriterad, förbannad, frustrerad över att vi inte kunde vinna denna match trots en 2 - 0 ledning.

****
Om jag unnar AIS denna seger? Aldrig!

****







2 kommentarer: