7 december 2010

Griniga gamla gubbar..

en grinig gubbe...

Nej, jag har aldrig varit någon vän av Bobo Simensen. Varför kan jag inte förklara. Det har bara blivit så. Kemin har inte stämt - typ! Jag har alltid upplevt honom som en aning "gnällig" i sitt sätt att förhålla sig till verkligheten. Ofta, i samband med presskonferenser, har det intrycket förstärkts. Inte sällan har han pekat ut spelare, hängt ut dem, efter en dålig insats efter matcher. Det är något som jag inte förknippar med ett gott  ledarskap. Men efter dagens match i Gränbyhallen slog denne "gringubbe" alla rekord. Inför Viasats TV-kameror tog han sig plötsligt ton och fullständigt hudflängde våran V. Mårtensson. Det tycker jag är osmakligt, fegt, och inte värdigt en tränare på Elitnivå. Han kunde på ett mycket mer sansat sätt gett uttryck för hur han "upplevde" situationen. Nu blev han både domare och bödel i samma andetag. Först påstod han, helt subjektivt, att den förseelse som Mårtensson gjorde var "livsfarlig" och sedan initierade han vilket straff som borde följa på detta: att Västerås IK omedelbart skulle riva Mårtenssons kontrakt!

Men herregudminskapare! Jag har nu sett denna förseelse tio gånger och kan fortfarande inte tvärsäkert, som vissa andra, se att Mårtensson överhuvudtaget sätter upp armbågen, som Bobo gör gällande! Och inte nog med det. Dessutom drar han till med: titta, det var ett knä med i bilden också!

Att Ärkepajasen H. Södergren ylar om att det var en armbåge väger oerhört lätt. Det är klart att han jamsar med i denna pajkastning. Södergren som själv tillhörde en av sin tid mest smutsiga spelare med massor av fula tjuvsmällar som sitt signum känns definitivt inte som rätt man att moralisera i denna fråga. Eller i någon fråga överhuvudtaget!

Nu finns det bara en sak som gäller på onsdag. Täpp till truten på Bobo!


1 kommentar: