8 december 2010

Almtuna - Västerås 4 - 1



Han drog oss vid näsan, snodde våra drömmar, krossade våra illusioner, trampade på vår stolthet, och "pissade" oss rakt i nyllet! Bobo Simensen lyckades med allt det som M. Waltin - misslyckades med. Han må vara ett "kräk", en "ynkedom", en "kvissla i röven på en cykelsemester" men man måste ge honom cred för sitt sätt att matcha sitt "tunna" lag mot oss i detta dubbelmöte.

Det känns tomt, tungt, surt, och besvärligt för oss Gurkor just nu.

Där vi for runt utan större tanke i motståndarzonen körde Almtuna distinkt mot mål. Där vi fipplade med pucken i anfallszon öste Almtuna på med puck och folk mot kassen. Så pinsamt enkelt. Se genant enkelt. Så löjligt effektivt mot ett Gulsvart som just nu saknar det mesta i anfallsväg. Vi är för tillfället ungefär lika slagkraftiga offensivt som en giktbruten åldring med rullator i motvind, en halvblind manodepressiv höna med amputerade vingar, en enarmad stelopererad hisskötare med begynnande inkontinens. 

Vår kreativitet med puck kan liknas vid en färghandel vars enda utbud av färg är ljusgrått, mörkgrått och helsvart! Dessutom finns det inga penslar...

Spelarna åker omkring på isen lika ystra och glädjefyllda som om de precis mött en delgivningsman med tjugotre fönsterkuvert innehållande rivna kontrakt. Avsändare: Bobo Simensen!

Trots min aversion mot Almtuna, detta lag som gud glömde, i en stad vars namn jag vägrar ta i min mun, spelandes i en hall likvärdig med en större garderob(men med sämre belysning) måste jag ändå lyfta på hatten och gratulera dem till två perfekt genomförda matcher...

Nu är det bara att byta tränare, köpa in fem målskyttar, locka hem Niklas Lidström, och sedan är vi med igen! För hur var det det var nu igen: Det är inte nu vi ska vara bra....

Men först ska vi köra över, öh, vinna mot, öh, spela jämt med, öh, inte förlora mot Mora hemma på lördag.

Dagens puck i fejjan:- Tilldelas kommentatorn på Sveriges Radio som kommenterade matchen mellan AIS och Västerås. Vid två tillfällen tog han upp V. Mårtensson "fula armbåge" i ansiktet på AIS-spelaren under första matchen i detta dubbelmöte. Detta trots att de allra flesta nu insett att det INTE förekom någon "ful armbåge". Han hade dessutom mage att påstå att Mårtenssons klubba träffade Almtunaspelaren i ansiktet vid samma situation! Man kan undra vad dom röker i den staden?

3 kommentarer:

  1. Gurkolle, du har en trevlig blogg! Och jag beklagar kvällens förlust! Men hacka gärna inte på Uppsala som stad.. en mycket trevlig och fin stad! Hockeylaget bryr jag mig inte så mycket om och "den så kallade ishallen?" har varit stadens svarta får länge nu!

    / Leksing i Uppsala

    SvaraRadera
  2. Bah! Det enda som denna "stad" skänkt oss övriga svenskar är Pelle Svanlös och Elaka Bobo,f´låt, Måns!

    SvaraRadera
  3. haha ja men nu menar jag inte vad den har gett till andra ;) Det enda Västerås gett mig är nöjet att åka dit och sen Leksand spela ibland! Men det är inte så lite det ändå för det blir alltid härliga matcher med bra drag! Så jag antar att Västerås är helt okej ändå!

    SvaraRadera