20 mars 2011

Grattis Norrland!

Luleå krånglade sig ur det monumentala grepp som Djurgården kopplat inför den avgörande sjunde matchen. Stark av Luleå och det trodde jag inte de skulle mäkta med. Men fortfarande sitter jag och undrar var deras offensiv är! De måste plocka fram mer, mycket mer, för att de ska överleva mot Skellefteå. Skellefteå, har enligt mig, bättre målvakt, bättre offensiv, fler kreativa spelare och mer fart. Dessutom visade de upp en imponerande stabilitet bakåt i de två senaste matcherna.
- Mitt tips är att Skellefteå åker hem denna semifinal med 4 - 1 i matcher!

I semifinalen mellan AIK och FBK ska det bara sluta på ett sätt. Färjestad ska vinna ganska bekvämt. AIK kommer säkert sälja sig dyrt i varje match men här kommer de inte att räcka till. FBK passar AIK väldigt illa. Oavsett hur det går så har Gnaget redan nu gjort en kanonsäsong och kan känna sig väldigt nöjda med sin laginsats.
- Jag sticker ut hakan och påstår att AIK åker dit i fyra raka matcher!

I Kvalserien till ES har SSK och Modo visat att det är skillnad mellan divisionerna. SSK är nog det lag som sett starkast ut under de tre inledande omgångarna. Frågan är nu hur Växjö kan stå upp mot ES-lagen. Serien är ju så finurligt upplagd(!) att de nu möter SSK och Modo i dubbelmöten innan de får avsluta mot Örebro, Rögle och Mora. Jag har på känn att det lag som Växjö kan ta poäng mot är - Modo! Det vore raffinerat...

Örebro får inrikta sig på att stjäla lite poäng här och där och på så sätt bli en nagel i ögat för de andra lagen. Och det är inte det sämsta....

Rögle och Mora räcker tydligen inte till alls. Trodde nog att Rögle skulle sprattla emot mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar