1 november 2010

Juha - igen..


Juhas fysiska status?


Ser att man på den eminenta Gurkburken nu ställer sig lite undrande till att Juha Kiilholma ställs utanför laget. Somliga anser det rätt medan andra är mer tveksamma. I mitt tidigare inlägg om Kiilholma pekade jag på hans bakgrund i tidigare klubbar. Där framkom det tydligt att han varit mer brunkare än poängmaskin. Det var inget som vår sportchef förnekade då han värvades till klubben. Man pratade väl om hans defensiva egenskaper som en hårt arbetande, checkande, center vilket skulle komma gulsvart till pass.

I dagens upplaga av VLT finns tydligen uppgifter om att Kiilholma inte varit ärlig med uppgifter om sin fysiska status! Det låter i mina öron väldigt märkvärdigt! På vilket sätt då, kan man undra? Gjorde man en telefonintervju:
- Kan du åka skridskor?
- Erittäin hyvä! (mycket bra)
- Hur är din fysiska status?
- Olen vahva kuin härkä! (jag är stark som en tjur)
- Bra, då får du kontrakt!
- Oletko hullu! (är du dum?)


Inte för att jag vill vara den som är den, men, lite mysko verkar det vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar