27 november 2010

Jag mötte Lassie - inte!


Jag mötte Lassie - eller?


En förvirrad rubrik av en förvirrad man i ett förvirrat tillstånd!


Så här var det:
Inför matchen mot Örebro, på väg upp på läktaren, tyckte jag mig se ett bekant ansikte! Men, är det inte, jo det måste det vara, Mikael Norén! Den fantastiske skribenten på GurkBurken! Bloggen bestämde sig då, utan betänketid, helt spontant, att ge sig till känna för att utbyta lite tankar kring gulsvart. Dock kändes det efter en stund lite "fel" på något sätt! Som om det inte var rätt person vid rätt tillfälle och dessutom på fel plats - typ! Nåväl, så här utspelades det hela:

(Jag ser "Mikael Norén" och stegar fram)
- Hej där Mikael!
- Öh!, hej!
- Kul att träffa dig!
- Öh, jaha!

Samtidigt räcker jag fram handen och vi skakar artigt!
- Det är jag som är GurkOlle, säger jag och förväntar mig ett igenkännande!
- Öh, jaha!
- Det skulle vara kul om vi kunde träffas någon gång prata lite om vårt kära lag!
- Öh, jaha!

Någonstans här börjar jag ana att det kanske inte är rätt person vid rätt person, om ni förstår hur jag tänker! Men jag ångar på:
- Jo, jag har stått här uppe(pekar mot läktaren) de senaste 25-30 åren med mina kompisar och följt gulsvart!
- Öh, jaha, hm, öh, är det inte du som har en blogg, svarar "Mikael"?
- Jo, det är det, svarar jag stolt!
- Öh, jaha, ja jag brukar inte läsa den- så ofta, svarar "Mikael"!

Det var ett märkligt svar tänkte jag men skyller det hela på att vi båda är lite uppskruvade och nervösa inför matchen. Men skumt kändes det!
- Ja, vi ses, avslutade jag samtalet och skuttade upp till min plats på ståplatsläktaren!

Väl uppe på läktaren funderade jag en stund över detta möte, samtalets innehåll, samt vem jag egentligen pratat med? Och det är det som är dagens stora frågeställning på denna blogg:
- Vem pratade jag med?

Den som vet, och kommer med rätt svar, kan belönas i någon form!


3 kommentarer:

  1. Haha, stor humor! Alltså måste det finnas någon stackare som liknar mig :-) / Mikael N

    SvaraRadera
  2. Nu vet inte jag vem Mikael är men han måste vara jävligt snygg efter som att han ser ut som mig/ Beach

    SvaraRadera
  3. Haha, det är bra att jag använder samma påhittade "nic" varje gång jag skriver...Skyller på min multipla personlighet! :D

    Ella/Lea

    SvaraRadera