30 augusti 2010

Leksand

Ja just det. Så är det. Gulsvart möter Blå-Vitt i Hedemora. Vad ska man tro och tycka om det? Jag väljer att ducka, dra mig tillbaka, och inte bry mig allt för mycket. Vem vet vilket lag vi kan ställa på benen på onsdag? Kanske vi inte har några forwards? Eller alla målvakter är sjuka? Eller en epidemisk magsjuka härjar i hela laget!

Med andra ord så väljer jag att inte bry mig alls. Det må sluta 10 - 0, 8 - 7, 12 - 13. Oavsett vilket är det av föga värde och intresse. Kanske Leksand kommer med sitt juniorlag? Ingen vet.

Det enda jag bryr mig om nu är att inga fler spelare ska falla ifrån pga sjukdom eller skador. Alla våra "bästa" spelare måste få matcher nu att spela ihop sig på. Det är prio ett.

Det finns trots allt en sak som jag grunnar på numera. Den där Viktor Mårtensson. Visst, han är en frejdig kille som gillar att "grisa" lite. Men är det någon fler än jag som tycker han är "seg" på grillorna? Kan det bero på all hårdträning?  Om han ska klara av sitt "rollspel" och vara i ansiktet på motståndarbackar så gäller det att hinna fram också. Förhoppningsvis får jag fel i mina tillfälligt negativa vibbar om V. Mårtensson. Han är säkert bara nedtränad.

För övrigt var det nog bara perfekt att matchen mot Bofors blev som den blev. Det bäddar för en riktigt tuff match i premiären. En härlig drabbning med massor av känslor, adrenalin, matchstraff, och ett jädra liv på läktaren. Revansch mina vänner - revansch!


2 kommentarer:

  1. Han var seg i matchen mot Bofors men annars tycker jag inte han är seg, om man inte jämför med Fleury:)

    SvaraRadera
  2. Bra det! Jag gillar honom - absolut, men det har sett lite si och så ut med skridskoåkningen.

    SvaraRadera